Recerca i Universitats

Visita UAB

Visita institucional de la consellera Geis a la Universitat Autònoma de Barcelona

Gemma Geis: "La UAB és un referent en l'objectiu de fer del coneixement l'eix vertebrador de l'economia i la societat del país"

query_builder   2 setembre 2021 12:52

event_note Nota de premsa

• La titular de Recerca i Universitats s’ha reunit amb l'equip de govern de la UAB, encapçalat pel rector Javier Lafuente
  • La consellera ha recorregut les instal·lacions del campus i ha visitat diversos centres de recerca amb seu a la UAB
Visita UAB

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, ha realitzat aquest matí una visita institucional a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en què s’ha reunit amb l'equip de govern del centre, encapçalat pel rector Javier Lafuente.

Acompanyada pel secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), Josep Ribas, i el director general de Recerca, Joan Gómez, la consellera i l’equip rectoral han abordat diversos temes d’interès universitari com ara les polítiques de recerca i transferència tecnològica, la qualitat de la docència o el finançament dels centres d’educació superior.

La consellera Geis ha posat la UAB com a exemple d’institució referent “en l’objectiu compartit de fer del coneixement l’autèntic eix vertebrador de l’economia i la societat del nostre país”. Gemma Geis ha volgut destacar, a més, el valor de “la recerca d’excel·lència que es genera des de la UAB, amb institucions pioneres com ara l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) o el Centre de Visió per Computador (CVC) que posicionen el nostre país al mapa de la recerca d’avantguarda del món”.

Per la seva part, el rector Javier Lafuente, ha expressat la seva “satisfacció perquè el Govern hagi incorporat aquesta legislatura un Departament de Recerca i Universitats i perquè la consellera Geis hagi vingut a conèixer de primera mà la UAB, un centre en què la recerca és el motor de la universitat”.

Un cop finalitzada la reunió, Geis ha visitat el campus de la UAB acompanyada pel rector Lafuente i ha recorregut les instal·lacions de l’Hospital Clínic Veterinari i les granges experimentals del centre, la Vila Universitària i la Facultat d’Educació. La titular de Recerca i Universitats també ha visitat diversos centres de recerca amb seu a la UAB, com ara l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) o el Centre de Visió per Computador (CVC).

Aquesta tarda la visita tindrà continuïtat amb una nova reunió de treball amb l’equip de govern de la UAB, en què a banda del rector La Fuente i la consellera Geis també hi prendran part el vicerector de Personal Acadèmic, Francisco Morente; el vicerector d’Economia, Xavier Ramos; el gerent de la UAB, Jaume Tintoré; el secretari del CIC, Josep Ribas; el director general de Recerca, Joan Gómez; i la secretària general de Recerca i Universitats, Esther Morales.

Imatges

Foto 1