Hipra podria comercialitzar la vacuna a principis del 2022 (CCMA)

Hipra ven al Vietnam 50 milions de dosis de la vacuna contra la Covid que fa a Amer

Es podria començar a fabricar a l'octubre i comercialitzar-se a principis de l'any que ve, quan se superin els assajos clínics que s'estan fent amb persones

Actualitzat

La farmacèutica Hipra, amb seu a Amer, a la Selva, ha firmat un preacord per subministrar 50 milions de dosis de la vacuna contra la Covid-19 al Vietnam. Primer es faran estudis clínics locals i, si tot va bé i les autoritats sanitàries del país l'autoritzen, se'n farà el lliurament.

La farmacèutica està pendent que l'Agència Europea de Medicaments doni el vistiplau a la seva vacuna un cop superats els assajos clínics. El fàrmac es podria començar a produir aquesta tardor i vendre's a partir de l'any que ve.

L'acord es va signar dissabte a Hèlsinki (Finlàndia), on va viatjar part de la direcció d'Hipra i diversos representants del govern vietnamita, entre altres personalitats, segons ha informat la farmacèutica en un comunicat aquest dilluns.

Segons remarquen al comunicat, la vacuna que està desenvolupant Hipra ha despertat l'interès del Vietnam perquè utilitza una plataforma basada en proteïna recombinant que ha estat dissenyada per optimitzar la seguretat i induir una resposta immunitària neutralitzadora del virus. L'adjuvant que s'utilitza és com el que s'ha utilitzat des de fa més de 20 anys en altres vacunes de salut humana, com és el cas de la vacuna de la grip, i que ha demostrat ser segur.

El disseny de la vacuna d'Hipra té en compte les variants alfa i beta del coronavirus, segons la farmacèutica "la variant delta ha estat posterior" però assegura que "no costaria recombinar-la amb noves variants".

Un dels avantatges que ofereix la vacuna és que es conserva entre 2 i 8 graus, fet que facilita la distribució i logística.

Vacuna d'Hipra llesta per al 2022

Hipra subratlla que manté converses contínues amb organitzacions mundials i governs a través d'ambaixades per donar a conèixer els avantatges de la seva vacuna. "El compromís d'Hipra és establir acords que facin accessible la vacuna de la Covid-19 a tot el món per aconseguir posar fi a la pandèmia", ha assenyalat la farmacèutica.

La planta farmacèutica d'Amer podria començar a fabricar la vacuna a l'octubre (CCMA)

Hipra treballa amb l'estratègia que la seva vacuna serveixi de recordatori a Europa per als qui ja han rebut la pauta completa, encara que la seva recerca manté també la via convencional per a països en els quals molta població encara no ha accedit a cap procés d'immunització.

Els laboratoris Hipra van rebre a l'agost l'aprovació de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) per començar els assajos amb humans de la seva vacuna contra el coronavirus, cosa que els va fer elevar les seves previsions de producció de 400 a entre 600 i 900 milions de dosis anuals.

La previsió és que, si se superen els diferents filtres, la PHH-1V, que és com s'anomena la vacuna, es podria començar a fabricar a partir de l'octubre en els laboratoris que Hipra té a Amer, segons va anunciar diumenge la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant. També es preveu que pugui sortir al mercat en el primer trimestre del 2022: "Hipra té capacitat per a començar a produir a l'octubre i estaríem parlant de tenir una vacuna espanyola que es podria comercialitzar a principis de l'any que ve", ha dit.  Això en el millor dels casos, segons ha matisat l'empresa, que veu el segon trimestre com "una previsió més realista".

ARXIVAT A:
CiènciaVacunes