Vés al contingut

L'spin-off de l'IRB Barcelona i ICREA, Nuage Therapeutics, arrenca de la mà d’Asabys

Participants

Imatge
Press & Communications Section Head
Tel.+34 93 40 37255

Nuage Therapeutics, spin-off de l'IRB Barcelona i ICREA, ha estat fundada pels investigadors Xavier Salvatella, Mateusz Biesaga i Denes Hnisz.

L'empresa, amb seu al Parc Científic de Barcelona, centra la seva activitat en el descobriment de nous fàrmacs dirigits a dianes terapèutiques que, per les seves propietats estructurals, no eren abordables fins ara.

El vehicle d’Asabys Partners, Sabadell Asabys, ha finançat la companyia i se sumarà a una futura ronda de finançament amb fons locals i internacionals.

Nuage Therapeutics ha anunciat avui el tancament d'una ronda de finançament per part de Sabadell Asabys, vehicle gestionat per Asabys Partners. Amb aquesta injecció de capital, l'spin-off iniciarà la seva activitat per descobrir fàrmacs dirigits a dianes terapèutiques considerades fins ara difícilment abordables.

La companyia ha estat creada per l'IRB Barcelona, ICREA i els investigadors Xavier Salvatella i Mateusz Biesaga, juntament amb Denes Hnisz, de l'Institut Max Planck de Genètica Molecular a Berlín (Alemanya). Completen l'equip Georgina Sorrosal, com a Responsable d'Operacions, i Jordina Guillén, com a Responsable de Ciència (totes dues alumni de l'IRB Barcelona).

Els científics fundadors de Nuage Therapeutics porten anys investigant el funcionament d'algunes d'aquestes dianes que, per les seves propietats estructurals, són difícilment abordables amb els sistemes clàssics de descobriment de nous fàrmacs. Aquestes dianes tenen en comú que poden exercir la seva activitat mitjançant la formació de condensats biomoleculars, estructures cel·lulars dinàmiques que regulen importants processos i el funcionament de les quals està alterat en diverses malalties.

Nuage Therapeutics, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ja disposa d'un assaig per al descobriment de nous fàrmacs contra el càncer de pròstata resistent a la castració, i en els propers mesos s'iniciaran assajos per abordar altres indicacions terapèutiques.

El finançament aportat per Sabadell Asabys se sumarà a altres recursos en negociació amb fons locals i internacionals fins tancar una ronda de finançament que també comptarà amb la participació de Sabadell Asabys.

El Dr. Salvatella comenta:"Ha arribat el moment de mobilitzar el que hem après sobre les proteïnes intrínsecament desordenades i les seves propietats de condensació per al descobriment de nous fàrmacs. Estem molt satisfets de comptar amb el suport de Asabys per impulsar Nuage Therapeutics”.

Clara Campàs, sòcia fundadora d’Asabys, afegeix:"Aquesta operació respon a l'estratègia de Sabadell Asabys d'invertir en etapes primerenques quan la qualitat científica de el projecte és excel·lent, com és el cas de Nuage Therapeutics. Aquesta tecnologia permet descobrir nous fàrmacs d'una forma totalment diferent a com s'ha fet fins ara”.

El Dr. Francesc Posas, director de l'IRB Barcelona, afirma que "Nuage Therapeutics és la setena spin-off que sorgeix de l'IRB Barcelona i és una clara mostra del compromís del nostre institut per ser l'origen de les medicines de el futur. Creiem fermament en què els resultats de la investigació es tradueixin en un benefici per a la societat. Nuage Therapeutics neix per donar resposta a un ampli ventall de patologies que fins ara es consideraven no-tractables".

Sobre Nuage Therapeutics

Nuage Therapeutics és una empresa de recent creació, spin- off de l'IRB Barcelona i ICREA, i fundada pels investigadors Xavier Salvatella, Mateusz Biesaga i Denes Hnisz. Amb seu al Parc Científic de Barcelona, Nuage Therapeutics desenvolupa assajos per descobrir fàrmacs contra dianes intrínsecament desordenades que experimenten condensació biomolecular i així desenvolupar nous tractaments per a malalties considerades difícilment abordables en l'actualitat. Part de la tecnologia que desenvoluparà Nuage Therapeutics ha rebut finançament de l'Asociación Española contra el Cáncer (AECC), a través del seu programa AECC Innova, i de la Fundació "la Caixa", a través del seu programa CaixaResearch Validate. www.nuagetx.com

IRB Barcelona

L’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) treballa per aconseguir una vida lliure de malalties. Desenvolupa una recerca multidisciplinària d’excel·lència per curar el càncer i altres malalties vinculades a l'envelliment. Treballa establint col·laboracions amb la indústria farmacèutica i els principals hospitals per fer arribar els resultats de la recerca a la societat a través de la transferència de tecnologia, i du a terme diferents iniciatives de divulgació científica per mantenir un diàleg obert amb la ciutadania. L’IRB Barcelona és un centre internacional que acull al voltant de 400 investigadors de més de 30 nacionalitats. Reconegut com a Centre d'Excel·lència Severo Ochoa des de 2011, és un centre CERCA i membre del Barcelona Institute of Science and Technology (BIST).