L’ICF inverteix 5,2 milions d’euros en 10 start-ups catalanes

Torna
30/09/21

En aquest segment d’activitat, l’ICF actua com a tractor de la inversió impulsant que altres inversors participin en les rondes de finançament.

L’Institut Català de Finances (ICF) continua apostant per l’ecosistema emprenedor de Catalunya i invertint en empreses emergents i digitals. L’ICF ha invertit prop de 5,2 milions d’euros en 10 start-ups catalanes de diferents sectors. Aquesta activitat s’ha realitzat a través de la línia IFEM Innovació, que impulsa i fomenta el desenvolupament de start-ups a Catalunya amb coinversió publicoprivada, i d’ICF Venture Tech II, un dels fons de capital risc de l’entitat que impulsa projectes tecnològics i innovadors amb un elevat potencial de creixement.

En concret, amb la primera línia s’han destinat 1,2 milions d’euros en 6 empreses de nova creació, mentre que amb el fons s’han invertit 4 milions d’euros en 4 companyies. Quant als sectors d’activitat, en les operacions realitzades predominen les companyies del sector TIC i digital.

Impuls de l’ecosistema emprenedor

L’objectiu de l’entitat és actuar com a tractor de la inversió i potenciar el creixement d’empreses en fase inicial a través de diferents fonts de captació de recursos.

A través de la Línia IFEM Innovació, creada al 2012, i mitjançant préstecs participatius de fins a 200.000 euros, IFEM ha finançat aquest any a Ivoox, Trendier, Kubbo, Segle Clinical, Aquí tu reforma i Fittest Freakest. Es tracta de projectes disruptius en sectors tradicionals que aposten per models de negoci diferencials. A la inversió de l’ICF, d’1,2 milions d’euros, se sumen els 6,3 milions d’euros d’altres inversors, assolint una capacitat inversora total de 7,5 milions d’euros.

En el cas de la inversió realitzada a través del fons de capital risc ICF Venture Tech II, els recursos destinats per l’ICF també formen part de rondes en què participen altres inversors. En total, a les 4 rondes en què ha participat l’ICF s’han aixecat un total de 30 milions d’euros que es destinaran a projectes empresarials amb un elevat potencial de creixement.

Actualment, el fons ICF Venture Tech II, posat en marxa fa només 2 anys, compta amb una cartera de 10 companyies. Per la seva banda, la línia de préstecs participatius d’IFEM, operativa des del 2012, acumula inversions en més de 130 companyies per més de 20 milions d’euros.

El director de Venture Tech II de l’ICF, Emili Gómez, ha destacat que “tot i que el sector digital és clarament un dels que ha sortit més reforçats de la pandèmia, moltes start-ups són companyies encara petites que en algun moment, sobretot als inicis de la crisi, s’han vist fortament tensionades”. “El nostre suport en aquestes fases inicials és essencial perquè puguin seguir creixent”, ha afirmat Gómez.

Sobre l’ICF

L'ICF és l'entitat financera pública de Catalunya. Té com a missió principal promoure el finançament del teixit empresarial a Catalunya per tal de contribuir al creixement, la innovació i la sostenibilitat de l'economia catalana. L'ICF actua com a complement del sector privat oferint una àmplia gamma de solucions de finançament centrades en préstecs, garanties i inversió en capital risc. Des del 2014 és membre de l'Associació Europea de Bancs Públics (EAPB), que agrupa gran part dels bancs i les entitats financeres públiques que operen a Europa.

Edifici ICF