El projecte Genius guanya 5.000 euros a la 15ª edició del programa CREAmedia de Barcelona Activa : Servei de Premsa

05/10/2021

Temps estimat de lectura: 2 minuts

Genius està dissenyat per acompanyar, motivar i entrenar la creativitat a través d’eines i recursos compartits en una aplicació

El segon premi, que rebrà mentoria especialitzada, ha estat per Tourigma, un projecte que utilitza la gamificació per atraure públic joves a museus

Genius, projecte liderat per Laia Tremosa i Víctor Calzas, ha estat nomenat guanyador de la 15a edició del Programa CREAmedia, gestionat per Barcelona Activa, el Servei de Desenvolupament empresarial de l’ICEC i la Fundació Catalunya Cultura. El projecte, que rebrà 5.000 euros per continuar desenvolupant la seva proposta empresarial, ha presentat avui la seva proposta empresarial enfocada a acompanyar, motivar i entrenar la creativitat a través d’eines i recursos compartits en una aplicació.

A més, el jurat també ha premiat en segon lloc a Tourigma, d’Alba Ferrero i Judit Martínez, que està dissenyada per ser una gamificació per atreure al públic jove als museus i oferir una experiència de valor. El segon premi rebrà una consultoria especialitzada d’acompanyament, valorada en 1.500 euros.

El programa CREAmedia dona suport a la creació d’empreses en el marc de les indústries creatives i ha impulsat 14 projectes creatius i culturals durant els últims sis mesos per oferir-los formació de tallers exclusius de lideratge, digitalització dels projectes i connectivitat amb l’ecosistema i accés al coworking creatiu dins de la Incubadora Almogàvers.

Xavier Marcé, regidor de Turisme i Indústries Creatives, ha destacat que “aquest és un projecte que ja té un llarg recorregut i que l’Ajuntament ha consolidat com a part de l’aposta pel talent creatiu, oferint oportunitats a la gent que comença en un àmbit com el de les indústries creatives, que té un enorme potencial de creixement i de retorn a la ciutat”.

Amb el programa CREAmedia, Barcelona Activa continua amb l’aposta per les indústries creatives i culturals com a sector estratègic per a l’economia de la ciutat i reforça el compromís de l’Ajuntament de Barcelona amb aquest ecosistema, fet palès en la mesura de govern d’impuls a les indústries creatives i culturals que es va emprendre fa dos anys, octubre de 2019.

Projectes artístics, musicals, audiovisuals, periodístics, videojocs i més

Tots els projectes participants tenen a veure amb les indústries creatives, i n’hi han projectes artístics, espais creatius, musicals, audiovisuals, periodístics, videojocs, entre d’altres. D’altres projectes han estat finalistes i en tindran accés també a la incubadora de Barcelona Activa, entre ells també s’hi trobaven: DiActors club, d’en Hector Campboy; Bankers & Bonkers/Festucs Interactive, d’en Omar Gil, Javier García, Arturo Díez i Guillermo Sánchez; Mostra, d’en Felix Beltran.

El jurat estava composat per Barcelona Activa, l’ICEC, la Fundació Catalunya Cultura; DHUB; Fundació Carulla; PAC; TRESC; AticcoLab; i Filmpedia, guanyador del Premi CREAmedia de l’anterior edició.

Paraules clau

projecte Genius/