President

El president Aragonès al CTFC (Foto: Jordi Bedmar)

President Aragonès: "L'aposta per la bioeconomia és el full de ruta per aconseguir la transformació verda de Catalunya"

query_builder   28 octubre 2021 15:28

event_note Nota de premsa

• El cap de l’Executiu, acompanyat de la consellera Jordà, ha encapçalat l’acte commemoratiu del 25è aniversari del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya
El president Aragonès al CTFC (Foto: Jordi Bedmar){"name":"2021/10/28/15/54/e2b94d8b-9a8b-4bea-abb8-fc7cfbd555f1.JPG","author":"Jordi Bedmar","type":"0","location":"0","weight":"1719"}

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha defensat aquest matí l’aposta estratègica per la bioeconomia” per tal d’aconseguir la transformació energètica del país. “L’Estratègia de la bioeconomia a Catalunya és el full de ruta que ens ha de guiar fins a aquest propòsit i tenir el camí clar és fonamental per avançar i fer que la transformació arribi al conjunt del territori”, ha destacat el cap de l’Executiu.

Pere Aragonès ha fet aquesta aposta des de Solsona, en el marc de l’acte commemoratiu del 25è aniversari del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC), on ha estat acompanyat de la consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i presidenta del CTFC, Teresa Jordà.

Amb aquest horitzó d’abordar l’emergència climàtica, el president ha remarcat la necessitat d’incorporar en el nostre dia a dia “l’aprofitament òptim dels recursos biològics renovables que no s’aprofiten actualment per crear un major valor afegit i, alhora, un model que afavoreixi l’equilibri ambiental i econòmic”.

Per aquest motiu ha lloat la tasca “imprescindible” que du a terme el CTFC i ha posat com a exemple a seguir el seu model de recerca per valoritzar nous productes forestals que reemplacin els procedents de matèries primeres fòssils i no renovables. El CTFC és sinònim de consolidació i de solvència i heu demostrat que la vostra feina és una contribució extraordinària i ho serà sobretot de cara al futur. Comptar amb centres de recerca i de transferència tecnològica com el vostre és un element fonamental per tenir les eines per poder afrontar aquesta transformació social, verda, feminista i democràtica”, ha reblat.

Aragonès ha insistit en què aquesta transformació significa “fer canvis i prendre decisions avui perquè, si no, ja no arribarem a temps”. I fer-ho “amb la mentalitat de la Catalunya sencera: cap barri, cap municipi, cap comarca ni cap sector social n’ha de quedar exclòs”.

En matèria forestal, ha assegurat que el creixement de la superfície forestal no ha anat acompanyat d’un creixement de la gestió en la mateixa intensitat. “Aquest és el repte dels propers anys: tornar a posar en valor el sector forestal del país que juga un paper importantíssim per preservar la biodiversitat, custodiar el territori i afavorir un creixement econòmic sostenible”, ha destacat.

Per últim, el president ha subratllat que la feina del CTFC “ajuda a visualitzar que aquest país té grans actius, que cal posar en valor per aprendre’n, replicar-los i generar exemple en altres sectors econòmics i en altres zones del país”.

La bioeconomia com a aposta de present

Per la seva banda, la consellera Jordà ha destacat que la pandèmia de la Covid-19 ha posat de manifest “la necessitat, com a societat, de reconnectar amb el territori”. “D’apostar per les iniciatives locals i per posar en valor l’aposta per les economies circulars i la valorització dels diferents subproductes de l’activitat econòmica per a la seva reinserció en la cadena productiva”, ha destacat.

Per això, ha constatat que "és urgent” que, com a societat, “comencem a conjugar la bioeconomia en present i no pas en futur”. Perquè l’aposta per la bioeconomia per part de les empreses del país “és i ha de ser una aposta ferma i estratègica de cara a la seva viabilitat empresarial i responsabilitat ambiental”.

Durant l’acte, el director del CTFC, Antoni Trasobares, ha presentat alguns dels projectes més destacats en els quals es treballarà properament, com ara l’Estratègia de Bioeconomia de Catalunya i el projecte europeu FIRE-RES. L’Estratègia de Bioeconomia de Catalunya, liderada pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, permetrà millorar la competitivitat i la sostenibilitat del primer sector, afavorir la creació de llocs de treball, connectar actors de sectors molt allunyats i donar impuls a la generació de coneixement com a motor de canvi.

El FIRE-RES és el projecte de referència de la Comissió Europea en matèria d’incendis per als propers quatre anys, liderat pel CTFC. Se centra en nous models de gestió del territori per a la prevenció de grans incendis forestals a Europa, a través del desenvolupament i implementació de tecnologies innovadores per a aconseguir territoris resilients. Aprovat a la convocatòria Green Deal Horitzó 2020, té un pressupost de 20 milions d’euros, i compta amb la participació de 35 entitats de referència.

Imatges

El president Aragonès al CTFC (Foto: Jordi Bedmar)

El president Aragonès al CTFC (Foto: Jordi Bedmar) 1719

El Govern a les xarxes