Direcció General de Comunicació

Eurecat

El Govern aprova destinar 20 milions d'euros al centre tecnològic Eurecat i els seus centres adscrits

query_builder   2 novembre 2021 14:24

event_note Nota de premsa

• Amb aquest ajut, atorgat per ACCIÓ —l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball — es vol impulsar noves línies de recerca industrial i reforçar el sistema català de transferència tecnològica
  • L’objectiu és promoure la generació de tecnologia diferencial i la seva posterior incorporació a les empreses perquè guanyin competitivitat

El Govern ha aprovat destinar 20 milions d’euros aquest 2021 al centre tecnològic Eurecat i els seus centres adscrits per impulsar el desenvolupament de noves línies de recerca industrial. L’objectiu d’aquest ajut, atorgat per ACCIÓ —l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball — és reforçar el sistema català de transferència tecnològica.

Es tracta d’una de les actuacions que du a terme la Generalitat per promoure el desenvolupament de tecnologia diferencial a Catalunya per part dels diferents agents de recerca i tecnològics i la posterior transferència al teixit empresarial del país. D’aquesta manera, per mitjà de la contractació de serveis o d’R+D per part de les empreses, la llicència de patents o la creació de noves empreses de base tecnològica, es vol fomentar la competitivitat i la transformació del teixit productiu.

Aquest ajut respon a la voluntat de la Generalitat de consolidar Eurecat com el gran centre tecnològic integrat de Catalunya. Un procés que va començar l’any 2015 amb la política d’integració de centres tecnològics a Catalunya per guanyar massa crítica i eficiència, i millorar el servei al teixit empresarial català i la connexió internacional. Es van fusionar els centres tecnològics ASCAMM, CETEMMSA, Barcelona Media i BDigital; al mateix temps que també es va comptar amb CTM Centre Tecnològic, que actuava com a centre adscrit i amb dependència funcional directa d’Eurecat. Posteriorment, va absorbir el CTNS de Reus, MAQCENTRE de Lleida, el CTQC de Tarragona, la Fundació del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya i el CTM Centre Tecnològic.

D’altra banda, a finals de l’any 2016 la fundació Eurecat i Leitat van signar un acord de vinculació permanent entre els dos centres tecnològics amb la finalitat de promoure un únic projecte estratègic estructural i funcional.

El Govern a les xarxes
undefined