Notícies | Sala de premsa

Javier Argüello, investigador en tecnologia quàntica, guanya la tercera edició dels Monòlegs del Club de la Ciència

22 novembre 2021 | Notícies, Sala de premsa

Javier Argüello, PhD Fellow de “la Caixa” i investigador del grup de Teoria de Nanofotònica Quàntica de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) va guanyar el passat divendres 19 de novembre la tercera edició del concurs “Els Monòlegs del Club de la Ciència”, amb un intervenció sobre física quàntica. Celebrat al Casal de Barri Transformadors de Barcelona, l’acte va ser un dels esdeveniments centrals de la 26a Setmana de la Ciència a Catalunya (SC’21), organitzada per l’FCRI.

El guanyador va graduar-se en Física i Matemàtiques a la Universidad Complutense de Madrid per seguir després amb els seus estudis de postgrau al Max Planck Institute for Quantum Optics (Garching, Alemanya) i al Perimeter Institute for Theoretical Physics (Waterloo, Canadà). La seva recerca es centra a crear propostes experimentals que generin interaccions fortes entre la llum i la matèria, i la seva aplicació en l’àmbit de les tecnologies quàntiques i les simulacions analògiques. Col·labora amb l’equip de divulgació de l’ICFO i l’associació d’estudiants QuinteScience.

El segon premi va correspondre a Patricia Rodrigo, llicenciada en Ciències Ambientals a la Universitat de Barcelona, màster en Ecologia Fonamental i Aplicada, i postgrau en Comunicació Científica UVicUCC. El tercer guardó va ser aconseguit per Ainoa Gómez, graduada en Biologia i màster en Formació del Professorat; mentre que el Premi del Públic va ser per Daniel Beltrán, grau en Enginyeria de Sistemes Biològics per la Universitat Politècnica de Catalunya i Màster en Biotecnologia Molecular per la UB.

El concurs “Els Monòlegs del Club de la Ciència”, és una activitat de l’FCRI que cerca fomentar nous formats de disseminació científica en català. Coordinada per monologuistes científics professionals de Big Van Ciencia, la iniciativa vol promoure una comunicació de la ciència àgil i entenedora, mitjançant monòlegs cientificotecnològics de 3 minuts de durada, fets per estudiants i professionals de la recerca.

La resta de finalistes van ser Sandra Baiges Jorge Nicolás Álvarez, Jordi Ramírez i Marta Vallès. El jurat d’aquesta tercera edició va estar integrat per Laura Buguñá, coordinadora d’Innovació de la Fundació Docència i Recerca de Mútua de Terrassa i Amiga de la Ciència de l’FCRI; Rosa Maria Ferré, cap d’Estudis de l’Institut Salvador Vilaseca de Reus i Amiga de la Ciència de l’FCRI; Xavier Pérez Esquerdo, periodista de ràdio i televisió, docent i assessor en comunicació; i Jordi Portabella, director general de l’FCRI.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe