Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Miniatura intervenció de la consellera

La consellera Jordà signa el protocol per a impulsar el Centre d'Innovació Digital Agroalimentari i Forestal de Catalunya

query_builder   25 novembre 2021 15:04

event_note Nota de premsa

• El centre, amb seu a Lleida, esdevindrà un node especialitzat del Centre d’Innovació Digital de Catalunya (DIH4CAT) per a fomentar la transformació digital dels sectors agroalimentari i forestal catalans
Un moment de la intervenció de la consellera.

La consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, ha signat avui, a Lleida, el protocol per a impulsar el Centre d’Innovació Digital Agroalimentari i Forestal de Catalunya (DIHAF CAT), amb seu a la capital lleidatana. El centre ha de tenir un rol important en la transformació digital de l’economia catalana i ha d’actuar com un node especialitzat del Centre d’Innovació Digital de Catalunya (DIH4CAT) per a impulsar la transformació digital dels sectors agroalimentari i forestal de Catalunya.

L’acte de signatura del protocol, que s’ha realitzat a l’Institut d’Estudis Il·lerdencs, ha comptat amb la participació del president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo i el rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, així com representants del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, les Cambres de Comerç i Indústria de Lleida i de Tàrrega, la Fundació EURECAT, l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC), l’Associació de Fabricants i Exportadors de Maquinària Agrícola de Catalunya (FEMAC), la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i l’Associació Sinèrgia-Tic.

En el decurs de l’acte, la consellera Jordà ha destacat que “la transformació digital del sector agroalimentari i forestal de Catalunya és clau per a assegurar-ne la competitivitat, i fer front als canvis de model en la producció i el consum, i és una de les prioritats del Departament”. Com a mostra d’aquest compromís, ha destacat el projecte de transformació digital en la generació i explotació de les dades per a impulsar el sector agroalimentari de Catalunya en el qual el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural invertirà 15 M€. En aquest sentit, la consellera ha reclamat que aquest procés de transformació digital “sigui inclusiu i no deixem ningú enrere, ja que no ens podem permetre perdre una empresa agroalimentària o forestal pel fet que no hagin pogut agafar el tren de la digitalització”.

Finalment, la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha refermat la seva aposta per “visibilitzar Lleida com el pol de recerca i innovació agroalimentària i forestal de Catalunya i referent al Sud d’Europa”. En aquest sentit, ha afegit que “la creació d’aquest Centre d’Innovació ha de ser un reforç d’iniciatives com el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, la Universitat de Lleida, l’activitat de l’IRTA a Lleida o el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal a Solsona”. Jordà ha explicat que la signatura del protocol “és només un punt de partida”, i ha fet una crida a empreses i entitats d’arreu de Catalunya a sumar-se al projecte en els propers mesos.

Durant la seva visita a Lleida, Jordà també ha participat en la inauguració del Fòrum Datagri 2021, per a l’impuls de la transformació digital en el sector agroalimentari.

Imatges

Un moment de la intervenció de la consellera.

Un moment de la intervenció de la consellera. 234

Foto de grup