IDESCAT

Imatge decorativa

Comerç amb l'estranger segons contingut tecnològic. 3r trimestre del 2021

Les exportacions catalanes de productes d'alt contingut tecnològic augmenten un 9,3% interanual al tercer trimestre del 2021

query_builder   25 novembre 2021 10:52

event_note Nota de premsa

Comerç amb l'estranger segons contingut tecnològic. 3r trimestre del 2021

Gràfic evolució comtec 2021T3

Catalunya ha exportat productes industrials d’alta tecnologia per valor de 2.263,0 milions d’euros al tercer trimestre del 2021, xifra que representa un augment del 9,3% interanual, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Els productes farmacèutics, que representen el 75% de les exportacions d’alta tecnologia, han augmentat les vendes un 8,3%, després de registrar quatre trimestres consecutius de taxes negatives. D’altra banda, els productes informàtics, electrònics i òptics, amb un augment del 17,1% interanual, segueixen mantenint elevades taxes de creixement. Per àrees geogràfiques, les vendes a la Unió Europea han crescut un 0,8% i les destinades a la resta del món, un 18,1%.

Les vendes de productes industrials de nivell mitjà alt han assolit un valor de 7.844,4 milions d’euros al tercer trimestre del 2021, xifra que suposa un 17,3% més que el tercer trimestre del 2020. Aquest augment es deu principalment a l’augment de les exportacions de productes químics (44,3%), ja que els materials i equips elèctrics, maquinària i vehicles han disminuït un 1,5% en el mateix període. Per àrees geogràfiques, les vendes destinades a la Unió Europea han augmentat un 11,9% i les destinades a la resta del món un 26,6%.

Les vendes a l’exterior de productes de nivell mitjà baix, amb un valor de 2.717,0 milions d’euros, han augmentat un 30,8% respecte del mateix trimestre de l’any anterior, el percentatge més elevat dels quatre nivell tecnològics. Tots els grups de productes d’aquest nivell han incrementat les vendes: cautxú i matèries plàstiques, productes minerals no metàl·lics i metal·lúrgia (27,2%); productes metàl·lics (31,4%) i altres productes (41,4%). Per àrees geogràfiques, les vendes destinades a la Unió Europea han augmentat un 31,5% i les destinades a la resta del món un 29,2%.

Les exportacions de productes de nivell tecnològic baix han augmentat un 15,9% i han assolit un valor de 5.404,2 milions d’euros. Per àrees geogràfiques, les vendes a la Unió Europea han augmentat un 12,0%, i les destinades a la resta del món un 21,8%.

Les importacions d’alta tecnologia augmenten un 10,4%, al tercer trimestre del 2021

Al tercer trimestre del 2021, les compres de productes industrials a l’estranger segons el seu contingut tecnològic mostren augments en tots els nivells tecnològics respecte del mateix trimestre de l’any anterior: els de nivell tecnològic alt un 10,4%, els de nivell mitjà alt un 16,7%, els de nivell mitjà baix un 46,0% i els de nivell baix un 9,9%. Per àrees geogràfiques, les compres a la resta del món han estat més intenses que a la Unió Europea, excepte en l’alta tecnologia.

Fitxers adjunts

Nota de premsa