Barcelona escala a la 7a posició europea per volum invertit en companyies tecnològiques : Servei de Premsa

12/12/2021

Temps estimat de lectura: 3 minuts

[su_qrcode data=”%CURRENT_URL%” size=”150″ margin=”10″ align=”right”]Durant 2021, les empreses tecnològiques amb seu a la ciutat reben un total de 1.500 milions de dòlars en les rondes internacionals

Aquestes inversions s’han quintuplicat respecte a l’any passat quan les tecnològiques de la ciutat van rebre 300 milions, i Barcelona passa d’ocupar la posició 16a a 7a en el rànquing europeu elaborat per Atómico

L’estudi State of European Tech 2021 és el més rellevant sobre el sector tecnològic a Europa, i n’extreu les dades a través d’enquestes a 5.000 líders i experts d’aquesta indústria

Barcelona ha escalat a la 7a posició europea en inversió en companyies tecnològiques, les quals han rebut un total de 1.500 milions de dòlars durant l’any 2021. Això suposa cinc vegades la inversió que van rebre l’any passat (300 milions de dòlars), quan la ciutat ocupava el 16è lloc d’aquest rànquing. Aquestes dades es desprenen de l’estudi més rellevant del sector tecnològic a Europa, elaborat per Atómico, State of European Tech 2021, que n’extreu les dades a través d’enquestes a 5.000 líders i experts en aquesta indústria, i proporciona informació estratègica als agents, de manera individual i global.

El total d’inversió a nivell europeu arriba per primer cop a més de 100.000 milions de dòlars, una xifra que també multiplica per tres la de 2020, i l’ecosistema tech a Europa arriba a un valor de 3 trilions de dòlars. Les sis primeres ciutats europees que tenen les primeres posicions són Londres -que porta els darrers quatre anys liderant aquest rànquing- seguida de Berlin, París, Estocolm, Amsterdam i Munic

L’arribada de nous unicorns (empreses emergents amb una valoració de més de mil milions de dòlars) al nou escenari europeu -i també espanyol, català i barceloní- és una característica assenyalada perquè es produeixin augments d’inversió capaces de posicionar la ciutat. Europa ja suma més de 300 unicorns. A Barcelona, Wallbox, Glovo, han tancat aquest mateix any les majors rondes d’inversió de la seva història. Barcelona Activa va reunir el passat novembre una vintena d’scale-ups, incloses les dues unicorns citades, i d’altres a punt d’esdevenir-ne, com TravelPerk, per compartir amb l’ecosistema l’estratègia municipal Barcelona Green Deal cap a objectius de creixement en els propers anys.

El primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ha explicat que “Barcelona està vivint un bon moment des del punt de vista de l’economia i la creació d’oportunitats, doncs en pocs dies hem conegut dos rànquings econòmics de gran prestigi mundial que ens situen com una ciutat capdavantera a nivell internacional” i ha afegit que “tots els indicadors demostren que ens estem recuperant amb molta solvència de la crisi mundial, atraient inversions, creant nous llocs de treball de qualitat i consolidant l’aposta per donar suport al teixit econòmic de la ciutat amb un model que combina més competitivitat, més sostenibilitat i més equitat”.

Els hubs tecnològics a Europa continuen incrementant el seu exponencial, i algunes de les conclusions d’Atómico argumenten que invertir a Europa és ara més atractiu i dinàmic que mai abans, l’alt potencial de les start-ups europees, o bé que el Venture Capital ha esdevingut una de les formes principals d’inversió en les companyies.

L’informe també assenyala la importància cabdal de talent digital, que està sent reciclat al conjunt del continent, per respondre als reptes de trobar personal qualificat. En aquest cas, l’agència municipal Barcelona Activa està fent acompanyament a perfils procedents de diferents camps que es reinventen en el sector digital, a través de l’escola pública de programació IT Academy.

Entre d’altres elements, l’estudi també apunta a un creixement de representació femenina i lideratge més divers a les empreses (29% de dones fundadores amb experiència fins a 5 anys) i es posa l’accent en que encara hi ha camí per recórrer cap a l’equitat de gènere en captació de capital.

Així mateix, els resultats emfasitzen l’impacte social i efectes en el clima d’aquestes empreses tech, tant les ja establertes com les de nova generació, com a factors clau per continuar obtenint aquests tipus d’inversions.

Paraules clau

companyies tecnològiques/ empresa/ empreses tecnològiques/ indústria/ inversió/ ocupació/ State of European Tech 2021/