Gener
Setembre
Octubre
Desembre

Vés enrere Telefónica i les universitats Pompeu Fabra i Politècnica de Catalunya renoven la Càtedra sobre Cognitive IoT

Es tracta de la primera Càtedra que coordina activitats conjuntes a dues universitats, líders globals en matèria de Cognitive IoT, des de fa més de vint anys.

10.12.2021

Imatge inicial

Els rectors de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), Oriol Amat, i de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Daniel Crespo, i el director de Telefónica a Catalunya, Chema Casas, han signat la renovació de la Càtedra conjunta UPC -UPF de 'Cognitive IoT'.

Aquesta Càtedra, codirigida pels professors Lluís Jofre Roca (UPC) i Miquel Oliver Riera (UPF), té com a finalitat la generació de coneixement sobre les noves tecnologies de la comunicació, especialment en l'àrea de l'Internet of Things (evolució científica i tecnològica , socioeconòmica i de l'oferta formativa). Entre els seus objectius específics destaquen:

• Compartir els resultats de recerca de les temàtiques escollides amb els investigadors de les dues universitats, de manera que es potenciï la seva col·laboració a partir del coneixement mutu i la direcció conjunta de treballs de grau, màster o doctorat.
  • Participar en el disseny i el desenvolupament d'activitats de transmissió de coneixement que impliquin estudiants i investigadors de les dues universitats.
  • Establir una comunicació conjunta de les accions que es duguin a terme en els àmbits de la docència i la investigació, per tal de maximitzar-ne l'impacte en la societat mitjançant l'ús de canals ja existents i implicant un públic ampli, més enllà de l'estrictament universitari.

A l'acte de signatura de renovació de la Càtedra, el rector de la UPC, Daniel Crespo, ha afirmat que “aquesta Càtedra és un agent actiu en la incorporació del talent de la universitat a la societat; tant el talent de l'estudiantat com la capacitat de recerca i transferència, i el suport a la innovació en el desenvolupament de tecnologies intel·ligents i sostenibles que ofereixen els grups de recerca de la Universitat constitueixen autèntics revulsius per a les empreses i per fer front als reptes dels propers anys. En aquest context, la col·laboració amb la UPF en entorns de tecnologies emergents serà clau per ajudar a la digitalització del sector empresarial”. També el rector de la UPF, Oriol Amat, ha afegit que “avui rubriquem una col·laboració que es va iniciar fa més de vint anys, reforçada amb la UPC, i que confirma el nostre compromís amb el teixit empresarial per ajudar a crear organitzacions més competitives”.

“Avui rubriquem una col·laboració que es va iniciar fa més de vint anys, reforçada amb la UPC, i que confirma el nostre compromís amb el teixit empresarial per ajudar a crear organitzacions més competitives”

Per la seva part, el director de la Telefónica a Catalunya, Chema Casas, ha reiterat el compromís de la companyia per potenciar la innovació i el talent tecnològic universitari a través de la seva Xarxa de Càtedres. “Des de Telefónica apostem fermament per una formació pràctica i diferencial que impulsi els coneixements dels nostres estudiants i els vinculi amb la seva professió des del primer dia. En un món de canvi constant, dominat per la tecnologia i per la necessitat de nous perfils professionals, aquesta Càtedra dóna resposta a exigències que en aquests moments demana el mercat laboral”.

Sobre la Xarxa de Càtedres de Telefónica

Amb 24 càtedres a 26 universitats espanyoles de referència, Telefónica compta avui amb la xarxa més gran de Càtedres Universitat – empresa del país, una xarxa que, des de la seva creació el 2001, serveix com a instrument de formació, investigació i transferència de coneixement amb un objectiu comú: l'impuls de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a la societat.

Multimèdia

ODS - Objectius de desenvolupament sostenible:

09. Indústria, innovació i infraestructures
Els ODS a la UPF