El CREAF i la Fundació Ship2B s’uneixen per promoure la innovació en sostenibilitat basada en la ciència

Imatge de Tech4Climate de Ship2b

El CREAF i la Fundació Ship2B construeixen una aliança estratègica per impulsar una nova economia basada en el model de quàdruple hèlix, sostenible i rigorosa basada en els darrers avenços de recerca científica, mitjançant la signatura d’un conveni marc de col·laboració. L’objectiu és impulsar i potenciar la transferència de coneixement científic i tecnologia per promoure la innovació i el desenvolupament d’una nova economia verda d’impacte basada en la ciència d’excel·lència.

L’aliança s’emmarca en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), sumant esforços per fer front i donar resposta a les problemàtiques i grans reptes socials, econòmics i mediambientals globals als què ens enfrontem. A través d’una transferència sostenible, responsable i basada en evidència científica, es promourà el desenvolupament de spin-offs o start-ups d’impacte per a la societat, la seva economia productiva i el planeta.

En aquest context, Ship2B ajudarà a promoure la valorització de la investigació científica en ecologia realitzada a CREAF i la seva transferència a l’economia, a través del desenvolupament de futures spin-offs científico-ambientals d’impacte en l’àmbit del canvi global, la biodiversitat, la sostenibilitat i el medi ambient en global.

Segons Joan Pino, Director del CREAF, “des del CREAF creiem fermament en l’impacte potencial d’aquesta aliança estratègica en àmbits tan diferents com l’econòmic, el social i l’ambiental. Ens comprometem a impulsar-la sumant esforços amb Ship2B.”

Laboratori de startups pel clima

CREAF s’uneix a més com a partner estratègic de coneixement científic al Lab S2B Tech4Climate, programa d’acceleració per a startups d’impacte mediambiental de la Fundació Ship2B. Per això, en el marc d’aquest conveni, una de les primeres accions conjuntes que han realitzat les dues organitzacions va ser la col·laboració a les convocatòries de S2B Tech4Climate 2020 i ara aquesta col·laboració segueix amb el llançament de la 13a convocatòria el 2022. L’objectiu és “promoure lʻeconomia dʻimpacte social i mediambiental de manera conjunta”, expliquen des de les dues organitzacions.

Segons Clara Navarro, cofundadora i directora general de Fundació Ship2B, “per a nosaltres, la incorporació de CREAF com a soci estratègic del nostre programa d‟acceleració suposa incorporar excel·lència científica al nostre programa. CREAF és un important aliat per definir els reptes mediambientals actuals a què ens enfrontem i les possibles tendències i solucions. Apropem als nostres startups accelerades als experts del CREAF, buscant un doble benefici: que les startups puguin beneficiar-se de l’experiència i els coneixements dels mentors del CREAF que vulguin implicar-se; i que el personal del CREAF visualitzi el funcionament real d’una startup, amb els reptes que implica, i que són molt similars als que trobareu en una potencial spin-off que fonen. Aquestes petites col·laboracions poden acabar cristal·litzant en projectes conjunts o aliances. Així mateix, volem ajudar CREAF en el procés de transferència tecnològica, aconsellant els seus investigadors i convidant-los a formar part del procés d’acceleració”.

Clara Navarro i Joan Pino en el moment de la signatura

S2B Tech4Climate és un programa d’acceleració per a startups innovadores i de base tecnològica que desenvolupen solucions en l’àmbit de la sostenibilitat i el medi ambient per resoldre reptes com la conservació de l’ecosistema integral de l’aigua, la contribució a la sostenibilitat energètica, el foment de les energies renovables i el seu emmagatzematge, les solucions per mitigar o adaptar-se al canvi climàtic, la reducció de la petjada de carboni, l’impuls dels models d’economia circular i residu zero, la digitalització de processos energètics o relacionats amb la gestió de l’aigua, el foment de nous models de negoci sostenibles, la implementació de models col·laboratius per generar consciència a la comunitat i promoure el consum responsable, el foment de la biodiversitat i la promoció de solucions basades en la natura, l’increment de la qualitat de vida a les ciutats , etc.

En aquest context, “des del CREAF ens unim al programa ja que creiem fermament que el coneixement generat al nostre centre, com a experts en canvi global, pot ajudar les persones emprenedores a enfortir el valor afegit de la seva proposta de valor en base a evidència científica, maximitzant així el seu impacte social i econòmic. Aquest acostament contribuirà, alhora, a alinear la nostra investigació a les necessitats d’una societat cada cop més compromesa amb el medi ambient”, assegura Joaquim Escobar, Gerent del CREAF.

Articles relacionats

Ós rentador (Procyon lotor) amb una persona donant-li menjar, un fet que per norma general no s'ha de fer mai amb la fauna salvatge. En cas que trobem un individu d'ós rentador en llibertat cal trucar als Agents Rurals 93 114 68 87. Imatge: Domini Públic
Anna Ramon

Catalunya presenta la llista de les espècies exòtiques invasores més buscades

L’informe, dirigit als més de 140 governs que integren la l’IPBES, descriu gairebé 300 espècies que requereixen d’actuacions de control i erradicació, en el cas de les 172 espècies de llista negra, i de seguiment i vigilància en el cas de les 125 de la llista d’alerta.

Autoria: Kalen Emsley. Fuente: unsplash.
Anna Ramon

El CREAF assisteix a la Conferència de la Biodiversitat a Montreal, la COP15

Ho farà gràcies a una delegació del CREAF formada per Alícia Pérez-Porro, coordinadora científica del CREAF, Lluís Brotons, investigador del CSIC al CREAF, i els investigadors del CREAF Sergi Herrando i Daniel Villero, tots ells seran a Canadà del 9 al 16 de desembre.

Hem canviat la versió del Wordpress. Per llegir entrades anteriors al 2020 en els diferents idiomes (català, castellà o anglès), ves a la portada del blog, escull l'idioma amb el selector del menú superior i cerca l’entrada a la barra de la lupa.

Dona’t d’alta al Newsletter per rebre totes les novetats del CREAF al teu e-mail.

Ajuda'ns a moure

l'ecologia