Hospital del Mar Research Institute Hospital del Mar Research Institute

19/04/2022 - Informació general

Ajuda europea per a validar eines d’intel·ligència artificial que siguin sensibles als valors humans

El projecte VALAWAI, liderat pel CSIC amb participació de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM) i l'Hospital del Mar, ha rebut prop de quatre milions d'euros atorgats per l'European Innovation Council dins els Pathfinder Challenges.

Un equip del Grup de recerca en Neuroimatge en trastorns mentals de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques, encapçalat pel Dr. Òscar Vilarroya, i la Direcció d'Innovació de l'Hospital del Mar, dirigida pel Dr. Jordi Martínez, forma part del projecte VALAWAI (Value-Aware Artificial Intelligence), que acaba de rebre una ajuda europea de prop de quatre milions d'euros. El seu objectiu és desenvolupar un conjunt d'eines per a construir sistemes d'intel·ligència artificial que incloguin mecanismes sensibles als valors humans. És a dir, que puguin decidir si determinades accions són moralment acceptables i ser conscients dels sistemes de valors dels seus usuaris.

El projecte el lidera Carles Sierra, Director de l'Instituto de Investigación en Inteligencia Artificial (IIIA) del Centro Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i també hi participen la Fondazione Istituto Italiano di Tecnologia d'Itàlia, la Universitat de Gant, de Bèlgica, i Sony Europe BV, amb seu a Holanda. La iniciativa ha estat seleccionada en els Pathfinder Challenges, un dels instruments de finançament de l'European Innovation Council dins del programa Horizon Europe de la Comissió Europea. L'IMIM-Hospital del Mar i l'Hospital del Mar gestionaran prop de 950.000 euros del total de l'ajuda obtinguda.

En els pròxims quatre anys, VALAWAI vol demostrar la validesa del seu plantejament en tres àrees d'aplicació, les xarxes socials, els robots socials i els protocols mèdics.

D’esquerra a dreta: Jordi Martínez, Clara Pretus i Òscar Vilarroya.

Totes les notícies

Servei de Comunicació: