Vés enrere LesCoins d’Art, l’start-up de dos estudiants d’Enginyeria Biomèdica que busca elevar la “unicitat des de 2022”

LesCoins d’Art, l’start-up de dos estudiants d’Enginyeria Biomèdica que busca elevar la “unicitat des de 2022”

Manuel Obelleiro i Álvaro M. Marco són els creadors de l’empresa, basada en una línia de dissenys únics de dessuadores generats per Intel·ligència Artificial a partir de grans artistes de la història de l’art.

11.04.2022

Imatge inicial

Manuel Obelleiro i Álvaro M. Marco, estudiants d’Enginyeria Biomèdica de la UPF, són els fundadors de LesCoins d’Art, una “expressió artístico-tecnològica adaptada a un negoci digital de moda”, tal com ho defineix el propi Marco. Els dos estudiants van quedar finalistes del Reto SofIA Nacional de Inteligencia Artificial el passat novembre amb aquest projecte, que ara han tirat endavant. 

El concepte darrere aquesta nova empresa és el de mesclar “tecnologia, art, el món cripto, els NFT i la moda”, explica Marco, i això ho han aconseguit mitjançant un algoritme que genera dissenys inspirats en els artistes més grans de la història a través d’Intel·ligència Artificial. Tal com assegura, aquests dissenys són únics: “Cada peça de roba va dirigida a un únic client i compta amb “un disseny únic i irrepetible”, i el client rep, també, una acreditació d’exclusivitat a través d’un NFT, un actiu en la borsa cripto. 

"No li donem tanta importància a les transmissions futures dels dissenys, sinó que ens centrem a crear uns ítems que tinguin un valor sentimental pel client”

“Aquesta propietat es pot conservar o retransferir un cop es revaloritzi, si es vol”, explica Marco, “però nosaltres no li donem tanta importància a les transmissions futures dels dissenys, sinó que ens centrem a crear uns ítems que tinguin un valor sentimental pel client i que aquest el vulgui mantenir en el seu armari virtual i analògic tota la vida”. Explica que actualment ens trobem en “l’any pivotant del metavers”, però que aquests actius virtuals seran “el pa de cada dia”. Amb això, el que busquen és, afegeix, “reivindicar el paper cultural de l’art i la pintura del nou segle, l’interès per la tecnologia i la importància d’adaptar-se als nous temps, i les tendències actuals, com són la Intel·ligència Artificial, els NFT i el metavers”.

Les aspiracions de Marco i Obelleiro, però, són també “col·laborar amb les ànimes creatives encara en vida”

Les línies de disseny estan basades en els grans artistes de la història de l’art, en aquest cas, Joan Miró, Claude Monet, Vincent Van Gogh i Luciano Bartolini. A més, actualment existeix també una línia inspirada en les obres del creador digital Beeple i una altra basada en la temàtica de les postes de sol. Les aspiracions de Marco i Obelleiro, però, són també “col·laborar amb les ànimes creatives encara en vida”, línia en la qual ja es troben treballant actualment.

La creació d’un algoritme propi

Per generar tots aquests dissenys s’han servit d’un algoritme d’Intel·ligència Artificial que han generat ells mateixos. Per a crear-lo, han fet servir una xarxa GAN (Generative Adversarian Network) que, tal com explica Marco, és un codi “sobre el qual tenim poder de decisió”. “Amb aquest sistema, donem la capacitat a un ordinador de generar diverses obres artístiques per compte propi, però hem de ser nosaltres qui li ensenyem, perquè no és capaç de generar art per si sol, sinó que necessita d’unes llavors per poder fer-ho”, explica. “Aquestes”, segueix, “poden ser tant estímuls visuals, com l’obra d’un autor, la qual analitza i n’extreu els trets característics, com de text, on l’algoritme analitza les paraules que li hem introduït, les combina i genera una obra exclusiva”.

Per generar tots aquests dissenys s’han servit d’un algoritme d’Intel·ligència Artificial que han generat ells mateixos. Per a crear-lo, han fet servir una xarxa GAN (Generative Adversarian Network)

Una aposta de futur

Actualment, explica Marco, els dos estudiants es estan treballant en acords per tal de poder invertir més recursos en l’empresa. “Tot el que aconseguim, es reinvertirà a millorar l’algoritme, fer més obres i col·leccions artístiques, millorar la pàgina web, i oferir l’opció al client de poder adquirir els nostres productes amb criptomonedes”.

A més, també volen millorar l’algoritme “perquè generi ítems no només d’art, sinó de cinema i música”, explica, “i poder estendre les col·leccions, també, a artistes vius i contemporanis”. Ara per ara estan dedicant els seus esforços en dessuadores, però amb l’arribada de la primavera, explica, “ja ens trobem en contacte amb la indústria per fer camises de lli de màniga curta, polos i samarretes”. I afegeixen, “també volem donar el salt, si tot va bé, a poder manufacturar no sols peces de roba, sinó qualsevol ítem que pel client sigui únic i valuós sentimentalment”.

Multimèdia

ODS - Objectius de desenvolupament sostenible:

09. Indústria, innovació i infraestructures
Els ODS a la UPF

Contact

Per a més informació

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació