Els medicaments a Catalunya. Empresa, ciència i innovació per a la salut

Exposició sobre l’evolució científica i tecnològica que ha experimentat la fabricació de medicaments a Catalunya

Del 19 de abril de 2022 al 24 de setembre de 2023

L’exposició “Els medicaments a Catalunya. Empresa, ciència i innovació per a la salut” mostra l’evolució científica i tecnològica que ha experimentat la fabricació de medicaments a Catalunya. Fa un recorregut des de les antigues botigues d’apotecari a l’actual fabricació industrial de medicaments, passant per les farmàcies tradicionals o l’ús de remeis casolans.

La mostra, que és una producció conjunta del MNACTEC i la Fundació Uriach, s’estructura en 6 àmbits, que tracten des dels primers tipus de medicaments a la Catalunya preindustrial fins a l’actual indústria farmacèutica i al natural consumer healthcare, un nou model basat en la natura aparegut els últims anys.

A l’exposició s’hi mostren objectes de diferents èpoques que han contribuït a l’evolució i desenvolupament dels medicaments i de la indústria farmacèutica catalana, entre els quals destaquen: un alambí de 1870, propietat dels laboratoris del Dr. Andreu i que forma part de la col·lecció d’objectes científics del MNACTEC, i un llibre de comptes manuscrit de l’any 1783, propietat de la Fundació Uriach.

Àmbits:

1. Els medicaments a Catalunya al primer terç del segle XIX.
  2. La transformació dels medicaments (segon terç del segle XIX).
  3. L’embrió de la indústria farmacèutica (primer terç del segle XX).
  4. Lluita per la supervivència i la recuperació (segon terç del segle XX)
  5. Aposta per la innovació i la internacionalització (darrer terç segle XX).
  6. Dos models per a la salut (2000-2022).