Neix Barcelona+B, la iniciativa per potenciar una ciutat més pròspera, sostenible i inclusiva : Servei de Premsa

26/04/2022

Temps estimat de lectura: 6 minuts

Barcelona+B és una iniciativa que cerca millorar l’impacte social i ambiental de les empreses i la ciutadania de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, Ferrer, EADA Business School i B Lab Spain són els impulsors d’aquest projecte que suma Barcelona a les Ciutats+B, un moviment global que ja està present a 6 països

Miquel Rodriguez, Comissionat per l’Agenda 2030 de l’Ajuntament de Barcelona, Mario Rovirosa, CEO de Ferrer i Raimon Puigjaner, president de B Lab Spain, han presentat Barcelona+B en un acte que també ha comptat amb l’experta en partnerships de l’oficina de l’ONU, Anette Richardson, la professora d’estratègia i directora de màsters en sostenibilitat d’EADA, Federica Massa-Saluzo, i la Directora de Barcelona+B, Elena Damiá

D’esquerra a dreta, Mario Rovirosa, CEO de Ferrer, Elena Damiá, Directora de Barcelona+B, Federuca Massa-Saluzo, professora d’estratègia i directora de màsters en sostenibilitat d’EADA, i Miquel Rodriguez, Comissionat per l’Agenda 2030 de l’Ajuntament de Barcelona
Fes clic aquí per descarregar la foto

El Recinte Modernista de Sant Pau ha acollit avui la presentació de Barcelona+B, una ambiciosa iniciativa de transformació social i empresarial impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, Ferrer, EADA Business School i B Lab Spain, com a socis prioritaris. En el context en què ens trobem, marcat per l’emergència climàtica i les creixents desigualtats socials, projectes com aquest són cada vegada més importants per tal d’avançar cap a una societat més sostenible i inclusiva per a tots.

La iniciativa, pionera a Espanya, busca millorar l’impacte social i ambiental de les empreses i la ciutadania de Barcelona, per tal de convertir-los en els seus principals agents de canvi i transformació positiva. L’objectiu és que tant les empreses, universitats, fundacions, institucions públiques, emprenedors i ciutadania treballin junts per a convertir Barcelona en una millor ciutat, projectant-la com una ciutat de referència en la transformació empresarial i en la contribució als Objectius de Desenvolupament Sostenible des de l’àmbit local.

Barcelona+B forma part del programa Ciutats+B, una iniciativa mundial amb el principal objectiu de mobilitzar als centenars de milers de persones de tot el món i a tots els actors perquè millorin les ciutats on viuen. En aquest sentit, Barcelona+B compta ja amb diverses organitzacions aliades que col·laboren en la difusió i desenvolupament del projecte, com: Acció, Barcelona Centre de Disseny, B Academics Spain, Barcelona Global, Cambra de Comerç de Barcelona, Comunitat B Catalunya, Impact Hub Barcelona, Netmentora i Ship2B Foundation.

Durant l’acte, Miquel Rodriguez, Comissionat per l’ Agenda 2030 de l’Ajuntament de Barcelona, Mario Rovirosa, CEO de Ferrer, i Federica Massa-Saluzzo, professora d’estratègia i directora de màsters en sostenibilitat d’EADA, han explicat la raó de ser de Barcelona+B i el seu ferm compromís amb la iniciativa. “EADA Business School reafirma el seu compromís cap a la sostenibilitat, implicant-se mitjançant els seus recursos en aquest ambiciós projecte per fer de Barcelona una de las capitals mundials dels Objectius de Desenvolupament Sostenible”, ha comentat Federica Massa-Saluzzo. D’altra banda, Mario Rovirosa ha explicat que “formar part de Barcelona+B encaixa amb el propòsit de Ferrer de generar un impacte positiu a la societat. És la nostra responsabilitat com empresa animar a altres companyies a què facin el mateix. Si no actuem ara, en dues generacions, les persones joves no entendran com les empreses no van fer res per deixar-los un món millor”. Al seu torn, Miquel Rodriguez ha declarat que “des de l’Ajuntament de Barcelona, ens hem compromès a impulsar l’Agenda 2030 a la ciutat. Així, en el marc del Barcelona Green Deal, estem impulsant actuacions per a acompanyar la transformació de l’economia cap a la sostenibilitat. Iniciatives com Barcelona+B complementen l’actuació municipal, perquè assolir la sostenibilitat a la nostra economia també passa per l’acció directa i  decidida del teixit empresarial”.

La presentació de Barcelona+B també ha comptat amb un testimoni internacional de la mà d’Anette Richardson, Former Senior Advisor de l’Oficina de l’ONU pels Partnerships, que ha aprofundit en el compromís que assoleix Barcelona en direcció a la transformació i a la sostenibilitat. “Celebrem la pertinència de Barcelona al moviment Ciutats+B, un compromís crític amb la transformació i la sostenibilitat per a avançar en els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Junts, Barcelona i els seus stakeholders i socis hem de continuar inventant, desenvolupament i llançant infinitat de noves idees i solucions per tal de no deixar ningú enrere. Si volem ser exitosos, hem de convertir els objectius globals en accions i oportunitats locals. Per transformar els somnis en realitats, cal construir aliances i associacions sòlides si volem garantir un futur millor als ciutadans i dissenyar un model aspiracional que també vulguin adoptar altres ciutats.” ha explicat Anette Richardson.

Per últim, Raimon Puigjaner, president de B Lab a Espanya, i Elena Damiá, Directora de Barcelona+B, han presentat els objectius principals del projecte. “Amb aquest ambiciós projecte, volem canviar la manera com ens relacionem amb la nostra ciutat, perquè nosaltres, els ciutadans, i empreses, som els principals agents de canvi i  transformació positiva. Tots junts treballarem per a convertir Barcelona en una ciutat millor”, ha declarat Raimon Puigjaner. Per la seva part, Elena Damiá ha explicat que “Barcelona+B és projectar internacionalment a Barcelona com una ciutat d’impacte a través de la transformació del model empresarial. És fomentar la col·laboració per tal de generar solucions als nostres reptes com a ciutat i és estimular la participació ciutadana per aconseguir la seva implicació”.

Barcelona, nova ciutat puntera del món en sostenibilitat

Barcelona se suma així al moviment global Ciutats+B, dissenyat per a mobilitzar i promoure la col·laboració entre tots els actors d’una ciutat (ciutadania, empreses, govern, emprenedors, innovadors socials, acadèmia i societat civil organitzada) amb un únic objectiu: impulsar junts un canvi cultural que redefineixi la forma en què cada un dels actors assumeix la seva responsabilitat i impacte sobre les ciutats que construïm i  habitem. Ciutats+B ja està present a sis països amb ciutats clau com Regne Unit (Edimburg), Xile (Santiago), Brasil (Rio de Janeiro) o Argentina (Mendoza).

Són molts els reptes del context actual, tant en l’àmbit social com en l’econòmic. Voler millorar el nostre entorn i l’impacte de totes les nostres accions, tant per part dels ciutadans com de les empreses, és un del reptes a abordar per a aconseguir un benestar compartit. Aquest és també un dels principals objectius de Barcelona+B, que busca que la ciutadania i les organitzacions de Barcelona es converteixin en agents de canvi de la ciutat.

Barcelona+B ha programat una agenda d’activitats i iniciatives que donen resposta als principals reptes socials i ambientals de la ciutat comtal. Una d’elles és la jornada participativa que se celebrarà el proper 3 de maig a EADA Business School, una trobada que serà el punt de partida per a començar a construir aquesta ciutat més pròspera, sostenible i inclusiva alhora que necessària. Una altra de les jornades que es duran a terme, aquesta vegada el proper 2 de juny, serà el “Campus d’introducció a l’impacte”, un programa formatiu que permetrà a les empreses mesurar el seu impacte social i ambiental i així desenvolupar plans de millora.

Sobre B Lab Spain

B Lab Spain és una organització sense ànim de lucre que està transformant l’economia global en benefici de totes les persones, comunitats i el planeta. Com a líder en el canvi sistèmic cap a una nova economia, la xarxa global de B Lab crea estàndards, polítiques i eines per a les empreses, i certifica aquelles companyies que, conegudes com a empreses B Corp, lideren aquesta transformació cap a un nou paradigma econòmic. Des dels seus inicis el 2014, la comunitat B Corp espanyola compta amb més de 110 empreses B Corp orientades a generar impacte positiu, i amb el suport dels més de 14.500 que les componen.  www.bcorpspain.es

Sobre Barcelona+B

Barcelona+B és una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, ​​mitjançant Barcelona Activa, Ferrer, EADA Business School i B Lab Spain, com a socis prioritaris, que busca millorar l’impacte social i ambiental de les empreses i la ciutadania de Barcelona, canviant la manera com ens relacionem amb la nostra ciutat, per convertir-nos en els seus principals agents de canvi i transformació positiva. Barcelona+B forma part de la iniciativa Ciutats+B, impulsada per B Lab Global, un moviment global dissenyat per mobilitzar i promoure la col·laboració entre tots els actors de la ciutat – ciutadania, empreses, govern, emprenedors, innovadors socials, acadèmia i societat civil organitzada – amb un únic objectiu: impulsar junts un canvi cultural que redefineixi la manera com assumim la nostra responsabilitat i el nostre impacte sobre les ciutats que construïm i habitem.  https://www.barcelonamasb.org