Empresa i Treball

EMT

L'empresa de tecnologies mèdiques suïssa Ypsomed obre un centre d'R+D a Barcelona que comptarà amb 60 treballadors

query_builder   3 maig 2022 17:47

event_note Nota de premsa

• El secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos i Maduell, ha inaugurat aquest dimarts les noves instal·lacions, des d’on la companyia desenvolupa nous dispositius digitals i connectats per al tractament de malalties cròniques com la diabetis
  • Per establir-se a Catalunya l’empresa ha rebut el suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball
  • Ypsomed, que compta amb una plantilla global de 2.000 persones i una facturació anual de 450 milions d’euros, ha instal·lat a Barcelona el seu primer centre d’R+D fora de la seu central a Suïssa

L’empresa de tecnologies mèdiques suïssa Ypsomed ha obert a Barcelona el primer centre d’R+D fora del seu país i preveu crear-hi 60 llocs de treball durant el primer any. La companyia, especialitzada en el desenvolupament i fabricació de sistemes d’injecció i infusió per a l’automedicació, ha inaugurat aquest dimarts les noves instal·lacions en un acte que ha comptat amb la participació del secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Treball, Albert Castellanos i Maduell.

Per establir-se a la capital catalana, l’empresa ha rebut el suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya. Segons ACCIÓ, hi ha actualment més de 420 filials d’empreses suïsses establertes a Catalunya.

Les noves oficines d’Ypsomed a Barcelona operen inicialment amb una plantilla d’una trentena de persones formada, entre d’altres, per enginyers, desenvolupadors de software, d’aplicacions i de sistemes al núvol, i científics de dades. En el decurs dels pròxims 12 mesos, la previsió és duplicar l’equip fins als 60 treballadors. A Catalunya, Ypsomed desenvolupa aplicacions mòbils i serveis digitals amb connexió al núvol i connectats amb tecnologia de la Internet de les Coses (IoT), amb l’objectiu de facilitar als usuaris la gestió de malalties cròniques.

Durant l’acte d’inauguració de les oficines d’Ypsomed a Barcelona, Castellanos ha destacat que l’empresa “representa el tipus de ràpida transformació que necessitem: el d’una companyia líder en hardware que té la visió i l’ambició per desenvolupar una nova línia de negoci en software”. En aquest sentit, ha afegit que “el fet que bona part d’aquesta transformació la vulgui liderar des de Barcelona ens aporta el missatge que som en el bon camí com a país”.

El CEO d’Ypsomed, Simon Michel, ha apuntat que l’empresa vol reforçar la seva aposta per Barcelona “perquè combina la presència de talent qualificat amb un ecosistema molt potent en l’àmbit de la salut i les ciències de la vida”. El dirigent de l’empresa ha recordat que “en ‘medtech’ la demanda de solucions digitals va molt a l'alça perquè els equipaments mèdics les necessiten per aprofitar tot el seu potencial; i Barcelona és el lloc idoni per desenvolupar aquestes solucions digitals”.

De fet, la seu de Barcelona és el primer centre de desenvolupament d’R+D d’Ypsomed fora de la seu central a Suïssa. D’altra banda, l’empresa també compta amb plantes productives a Suïssa, Alemanya i la República Txeca, a banda d’oficines comercials a més de 20 països. Ypsomed treballa en dues línies de negoci principals: el desenvolupament de solucions d’infusió per a la gestió de la diabetis tipus 1 (principalment, bombes d’insulina), i la provisió de tecnologia per a la injecció de medicaments líquids a empreses farmacèutiques d’arreu del món.

Ypsomed, que compta amb més de 2.000 treballadors a escala global i una facturació anual de 450 milions d’euros, ha rebut el suport de Catalonia Trade & Investment, l’àrea d’atracció d’inversions estrangeres d’ACCIÓ. Aquesta unitat treballa, des de Barcelona i des de la xarxa de 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ al món, en la captació de nous projectes d’inversió estrangera a Catalunya. Al mateix temps, assessora de manera integral les empreses estrangeres per facilitar-ne el procés d’inversió.

Segons dades d’ACCIÓ, a Catalunya, el sector de les ciències de la vida (que integra àmbits com el farmacèutic, la biotecnologia, la medtech i la salut digital) engloba 1.200 empreses. Des d’una perspectiva agregada, el conjunt d’aquestes empreses factura vora 20.000 milions d’euros i dona feina a 55.400 persones.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

El Govern a les xarxes
undefined