02/06/2022

Roberta Carafa i Oscar Yanes, recullen dos dels guardons del Premi a la millor invenció protegida per propietat industrial

Els investigadors dels grups de recerca TecnaTox i MIL@b de la URV han resultat guanyadors en dues de les categories de la primera edició dels premis de l’Oficina Espanyola de Patents i Marques

L’objectiu d’aquests premis és distingir la protecció de resultats de recerca mitjançant patents i models d’utilitat concedits l’any 2020 per l’Oficina Espanyola de Patents i Marques, reconeixent públicament el valor de la R+D protegida i posicionada competitivament al mercat. La finalitat és la de donar suport i fomentar l’activitat investigadora, científica i tecnològica i premiar el caràcter innovador dels inventors com a motor del desenvolupament tecnològic de la societat.

El lliurament de guardons de la Primera Edició dels Premis a la Millor Invenció Protegida per Propietat Industrial s’ha celebrat aquest dimecres a Madrid en una gala presidida per la Ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto Illera i del Subsecretari del Ministeri i President de l’Oficina Espanyola de Patents i Marques, Pablo Garde Lobo.

La investigadora Roberta Carafa recollint el premi.

Dues de les vuit categories dels premis han estat per patents en les que la URV en té la titularitat. Un dels reconeixements ha estat una menció en la categoria Model d’Utilitat en què s’ha guardonat un dispositiu de mostreig de micro i nanoplàscitcs per oceans i rius. Una invenció de la URV especialment aplicable en el camp de la gestió ambiental per verificar la qualitat de l’aigua. Els autors del model són Roberta Carafa -que ha recollit el guardó-  i els investigadors Jordi Sierra,  Jaume Folch i Nora Expósito del grup de recerca TECNATOX liderat per Marta Schuhmacher.

Oscar Yanes rebut la menció especial com a millor patent.

La patent que ha rebut la menció especial com a millor patent ha estat per un mètode innovador per analitzar compostos en mostres biològiques i ambientals complexes que s’ha publicat al Nature Methods. La invenció ha estat desenvolupada per l’investigador Oscar Yanes, del grup de recerca MIL@b, juntament amb els investigadors Jordi Capellades i Roger Giné i es cotitularitat de la URV, el Consorci Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa (CIBER) i  de la Fundació Institut d’investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV).

Durant el lliurament de premis el sotssecretari d’Indústria, Turisme i Comerç ha destacat que  la cerimònia de lliurament de premis pretén crear “una via més pel reconeixement dels inventors i innovadors”.

Aquestes tecnologies han estat protegides amb el suport de la Untat de Valorització de la FURV que ha assessorat i acompanyat els investigadors en tot el procés.

Comenta