08/06/2022

Una aplicació mòbil ludifica les proves de Selectivitat

Jose Manuel Vila, professor de l'Institut Antoni de Martí i Franquès i del Departament d'Economia de la URV, és l'impulsor de l'aplicació junt amb professorat de secundària

L'app Let's Ebau.

Els estudiants de secundàri faran les Proves d’Accés a la Universitat la setmana vinent. Coneixedors de l’estrès que els genera i de la importància de fixar bé els coneixements per superar els exàmens amb èxit, el professor associat del Departament d’Economia de la URV i de l’Institut Antoni de Martí i Franquès, Jose Manuel Vila, ha liderat el llançament d’una aplicació que ajuda a preparar les PAU, Let’s EBAU.

L’aplicació conté tres tipus de desafiaments de les 15 matèries amb més inscrits amb contingut elaborat per professorat de secundària. Més concretament, els aspirant poden superar quiz, partides que es disputen individualment amb les quals els alumnes obtenen un resultat que és orientatiu del seu nivell de coneixements de la matèria. Una segona variant són les preguntes obertes amb respostes per desenvolupar, que després poden comprovar. I, per últim, el mode repte és una partida entre dos jugadors aleatoris que acumulen o perden punts en funció de si guanyen o perden.

El professorat impulsor del projecte ha constituït una SL amb la qual destinen el 10% dels beneficis a beques per alumnes de secundària de famílies amb rendes baixes. A més de Jose Manuel Vila, també formen part de la societat, els professors associats de la URV i professors de l’Institut Antoni de Martí i Franquès, Iban García Borés i Ana Espada.

L’aplicació està disponible per a Android i IOS.