La UPC, planter d’unicorns

Amb nou emprenedors i sis ‘start-ups’ valorades per sobre dels mil milions d’euros o que podrien arribar a ser-ho en els propers dos anys, la UPC destaca en el 'top' d'universitats on s'han format els fundadors dels unicorns a Espanya.

13/06/2022

Què tenen en comú Wallbox, Glovo, Wallapop, Factorial, Paack o Belvo? Totes són empreses tecnològiques considerades unicorns –que tenen un valor per sobre els 1.000 milions d’euros–, o que podrien arribar a ser-ho en els propers dos anys, i que han estat fundades per titulats de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

Les sis empreses apareixen en el llistat que publica ‘El Referente’, un portal d’informació especialitzat en start-ups i emprenedoria, en el qual es detallen nou empreses tecnològiques considerades unicorns i 20 scale-ups, companyies amb potencial de convertir-se en unicorn. D’aquestes, sis han estat fundades per alumni de la UPC: Glovo i Wallbox (unicorns) i Wallapop, Factorial, Paack i Belvo (scale-ups).

La UPC figura al capdavant de les universitats amb el major nombre de titulats que han fundat una d'aquestes empreses, segons dades fetes públiques a Twitter per Carlos Arboleya, analista d’inversions i cofundador de Vivra, que ha cercat on van estudiar aquests emprenedors.

Crèdit del gràfic: Carlos Arboleya

De la mateixa manera, la Universitat també destaca en el top d’universitats d’on han sorgit les start-ups. Carlos Arboleya també ha analitzat quantes start-ups han sorgit de cada universitat, considerant que una start-up surt d'una universitat si com a mínim un dels seus fundadors hi ha estudiat.

Crèdit gràfic: Carlos Arboleya