Polítiques Digitals

Presentació Women in Tech Barcelona

Neix 'Women in Tech Barcelona' per situar Catalunya al mapa internacional del talent digital i tecnològic femení

El llançament del capítol català de 'Women in Tech' és fruit de l'aliança entre Polítiques Digitals i l'associació Tech Barcelona

query_builder   20 juny 2022 13:00

event_note Nota de premsa

• L’objectiu es maximitzar l’impacte i internacionalitzar les actuacions del Pla DonaTIC i donar visibilitat global al talent digital femení català
  • La directora general de Societat Digital, Joana Barbany, exercirà d’ambaixadora de la iniciativa global a Catalunya
  • Sota el segell ‘Women in Tech Barcelona’ es promouran esdeveniments, activitats d’emprenedoria i programes de formació
Llançament Women in Tech Barcelona

Catalunya és present des d’avui a la xarxa global de ‘Women in Tech’, una organització internacional sense ànim de lucre amb presència arreu del món que té per missió eliminar la bretxa de gènere i fomentar l'accés, la presència i la visibilitat de les dones al sector tecnològic.

Fruit de l’aliança entre el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de la Direcció General de Societat Digital, i l’associació Tech Barcelona, avui s’ha presentat a Barcelona el capítol català de la iniciativa, que neix amb un doble objectiu: donar visibilitat al talent digital i tecnològic femení català arreu del món i internacionalitzar les actuacions que es duen a terme a Catalunya per promoure la presència, l’apoderament i el lideratge de les dones en el sector TIC, com ara les incloses en el Pla DonaTIC, el pla estratègic de país impulsat per Polítiques Digitals.

En aquest sentit, per a la directora general de Societat Digital, Joana Barbany, que exercirà d’ambaixadora de la iniciativa global a Catalunya, la creació del capítol català de ‘Women in Tech’  “suposa una gran oportunitat per internacionalitzar el Pla DonaTIC i posicionar Catalunya en aquesta gran xarxa global, on podrem compartir i intercanviar experiències i coneixements en l’àmbit del foment i la visualització del talent femení en el sector digital i tecnològic”. Barbany afegeix que “per tirar endavant aquesta iniciativa, comptem amb un soci estratègic, Tech Barcelona, que ens permetrà sumar sinergies amb l’ecosistema digital i tecnològic català amb l’objectiu comú de fer créixer la presència, la visibilització i el lideratge de les dones en aquest àmbit”.

La xarxa està oberta a la participació de persones o entitats que s’hi vulguin afegir tant per participar en les activitats com per col·laborar en la iniciativa com a voluntàries o mentores. El registre està obert des d’avui en aquest enllaç.

L’aposta de Polítiques Digitals i Tech Barcelona de sumar Barcelona i Catalunya a la xarxa Women in Tech respon, sobretot, a la coincidència dels objectius globals amb els locals. L’organització internacional promou l'apoderament de les nenes i les dones a tot el món, centrant-se en l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 5b: assolir la igualtat de gènere aprofitant les tecnologies. Per fer-ho, l’organització actua a través de quatre àrees d’enfocament: esdeveniments, programes d’educació, emprenedoria i inclusió social. Des del 2018, les accions de Women in Tech en aquests quatre grans eixos han impactat directament en més de 200.000 dones a tot el món.

Aquestes mateixes àrees s’estan treballant en diferents institucions i entitats catalanes, tant des del sector públic com del privat, i per això, s’ha fet l’aposta per sumar-se a aquesta associació creant el capítol català a Barcelona: per contribuir des de Catalunya a complir i treballar els objectius de la global Women in Tech i, al mateix temps, assolir els objectius específics del capítol català i maximitzar-ne l’impacte.

En aquest sentit, el pla d’acció del capítol català per aquest any inclou la promoció d’esdeveniments, activitats d’emprenedoria i networking i programes de mentoratge i formació sota el segell ‘Women in Tech Barcelona’. L’impacte que se n’espera és un augment del nombre de noies interessades per la tecnologia i les vocacions STEM, del nombre de dones participant com a ponents en congressos i esdeveniments internacionals de tecnologia, i del nombre de dones en llocs directius i de lideratge de l’ecosistema digital i tecnològic.

Des de Tech Barcelona, ja fa anys que treballem per avançar cap a la paritat en el sector tecnològic, i poder reforçar aquesta aposta amb un segell global com és Women in Tech i amb el suport institucional de la Generalitat ens ha de permetre arribar més de pressa als objectius: tenir més dones a la comunitat, més dones expertes i fer-les més visibles”, diu Mar Galtés, directora de desenvolupament corporatiu de Tech Barcelona. “Tenir role models és fonamental per generar canvi i aprofitarem tota la nostra estructura d’activitats, comunitat i continguts per fer-ho possible”, afegeix.

La creació i impuls del capítol català de Women in Tech s’alinea, doncs, amb els quatre eixos d’actuació del Pla DonaTIC impulsat pel Govern a través de Polítiques Digitals per consolidar i seguir aprofundint en polítiques públiques que impulsin i reconeguin el paper de la dona en l’àmbit de les TIC: fer les TIC atractives per al talent femení del futur; visibilitzar la dona tecnològica i els continguts creats per dones; formar i capacitar digitalment a tothom; i promoure una participació plena i efectiva de les dones TIC en la presa de decisions i l’emprenedoria.

Imatges

La DG de Societat Digital, Joana Barbany, i la directora de desenvolupament corporatiu de Tech Barcelona, Mar Galtés, durant la presentació de Women in Tech Barcelona 2892

Foto de família del capítol català de Women in Tech

Foto de família del capítol català de Women in Tech 3508