Polítiques Digitals

Lliurament premis SmartCatalonia Challenge amb PG-ME

Una solució innovadora per millorar la gestió policial de l'ordre públic guanya la 10a edició de l''SmartCatalonia Challenge', centrada en els Mossos d'Esquadra

query_builder   21 juny 2022 13:58

event_note Nota de premsa

• Les propostes de Connecthink i Datancia per millorar la predicció d’accidents obtenen el 2n i 3r premi a la final d’avui, on les 10 empreses finalistes han competit en directe
  • La 10a edició del concurs s’ha centrat en la transformació digital dels Mossos per millorar aspectes com els sistemes d’informació, la gestió de mobilitzacions, la predicció d’accidents i l’atenció a la ciutadania
Guanyadors SmartCatalonia Challenge amb Mossos

Les solucions innovadores basades en tecnologies digitals avançades proposades per les empreses Be The Data, Connecthink Innovation i Datancia han estat les guanyadores de la desena edició del concurs d’innovació oberta promogut pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori SmartCatalonia Challenge, que avui ha celebrat la final al Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya. L’acte ha comptat amb la participació del director general d’Innovació i Economia Digital, Dani Marco, i del director general de la Policia, Pere Ferrer.

A la final hi han competit en directe les 10 empreses seleccionades com a finalistes d’entre les 43 propostes que s’han presentat en aquesta edició, que s’ha centrat en la transformació digital dels Mossos d’Esquadra per millorar i optimitzar alguns aspectes dels seus àmbits competencials. Per això, s’ha comptat amb la col·laboració de la Policia de la Generalitat - Mossos d’Esquadra (PG-ME) tant en la definició i plantejament dels 4 reptes susceptibles de ser resolts amb l’aplicació de solucions tecnològiques innovadores com en la selecció de les propostes finalistes i guanyadores.

Després que les 10 empreses finalistes hagin presentat les solucions dissenyades per donar resposta als reptes plantejats, un jurat integrat per representants de Polítiques Digitals, PG-ME i la Fundació i2CAT ha triat els tres projectes guanyadors:

• Primer premi: Anàlisi de vídeo basada en IA d’imatges aèries per millorar els operatius d'ordre públic. La solució d'anàlisi de vídeo basada en intel·ligència artificial desenvolupada per Bee The Data permet analitzar en temps real les imatges de vídeo generades per drons, helicòpters i altres fonts aèries durant operatius d'ordre públic i altres escenaris similars.
  • Segon premi: AI4Accidents. El sistema de modelització de l’històric dels accidents basada en GraphAI i Machine Learning desenvolupat per Connecthink Innovation gràcies a la informació disponible per part dels Mossos d’Esquadra, i complementada amb el màxim context addicional possible del moment dels fets, permet predir els accidents que poden haver en un lloc determinat segons un context esperable.
  • Tercer premi: Mapa predictiu de risc d'accidentalitat amb Machine Learning. La solució que proposa Datancia és un sistema de predicció del risc d’accidentalitat que es visualitza de manera interactiva en mapes de risc utilitzant algoritmes d’un model de Machine Learning entrenat amb dades d’accidentalitat, d’intensitat de trànsit, meteorològiques, de calendari i demogràfiques de dues vies catalanes.

Les tres propostes guanyadores han rebut premis en metàl·lic per un valor total de 20.000 euros (15.000, 3.000 i 2.000€, respectivament) i, en el cas de la primera, l’oportunitat de fer una prova pilot sobre el terreny amb la PG-ME.

Sobre l’SmartCatalonia Challenge amb PG-ME

L’SmartCatalonia Challenge és el concurs d’innovació oberta promogut per Polítiques Digitals en el marc de l’estratègia SmartCatalonia per incentivar les pimes i startups tecnològiques a crear solucions que donin resposta als reptes que plantegen municipis i entitats del país.

En la seva desena edició, dedicada a la transformació digital de la Policia de la Generalitat, les empreses participants han hagut de donar resposta a algun o alguns dels 4 reptes plantejats pels Mossos d’Esquadra:

1. Tractament massiu de les dades policials. Per millorar el sistema actual de tractament de dades policials mitjançant una solució capaç d’aglutinar i tractar les dades de diferents fonts d’informació en línia.
  2. Millora de la gestió policial en dispositius d’ordre públic. Per optimitzar la gestió policial de l’ordre públic en manifestacions i grans mobilitzacions en qualsevol dels seus aspectes.
  3. Predicció de l'accidentalitat en les carreteres. Per incrementar la fiabilitat en la predicció de l’accidentalitat en les carreteres catalanes amb una solució tecnològica capaç de pronosticar quan es pot produir una col·lisió, causes que la poden provocar i vehicles que hi poden estar implicats.
  4. Millora del sistema d'atenció a la ciutadania mitjançant l'ús d'eines d'intel·ligència artificial. Per incrementar l’eficiència de la PG-ME en la seva tasca preventiva i reactiva amb una solució tecnològica que permeti recollir, integrar i processar dades d’interès per a la seguretat pública i avançar-se a les demandes socials.

Imatges

Les tres empreses guanyadores de l'SmartCatalonia Challenge amb les entitats impulsores del concurs 689

Foto de família de guanyadors i finalistes de la 10a edició del concurs

Foto de família de guanyadors i finalistes de la 10a edició del concurs 879