Empresa i Treball

emt

ACCIÓ facilita la incorporació d'una trentena d'investigadors a empreses i centres tecnològics per fer projectes d'R+D

query_builder   21 juny 2022 17:10

event_note Nota de premsa

• Per mitjà del programa Tecniospring INDUSTRY s’impulsen projectes vinculats a la biotecnologia, els materials avançats o les TIC que s’han presentat en una jornada amb la presència del director general d’Innovació i Emprenedoria, Lluís Juncà i Pujol
  • Els ajuts Tecniospring INDUSTRY d’ACCIÓ financen el 100% de la contractació de talent investigador durant dos anys per part d’empreses i agents d’R+D catalans amb el segell TECNIO
  • Des del 2013, amb un pressupost de 29 milions d’euros cofinançats per la CE, s’han facilitat 196 contractes d’investigadors, s’han sol·licitat 23 patents i s’han tancat acords amb entitats com el Massachusetts Institute of Technology (MIT) o l’Agència Europea de l’Espai

ACCIÓ, l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa del Departament d’Empresa i Treball, ha facilitat la incorporació d’una trentena d’investigadors a empreses i centres tecnològics catalans per iniciar projectes d’R+D aplicada. Per mitjà de la convocatòria 2021 del programa Tecniospring INDUSTRY, fins a 29 projectes de recerca vinculats a sectors com la biotecnologia, els materials avançats o les TIC es podran realitzar de forma aplicada en les entitats beneficiàries dels ajuts.

Tots aquests projectes s’han presentat aquest dimarts en una jornada que ha comptat amb la presència del director general d’Innovació i Emprenedoria, Lluís Juncà i Pujol. El programa Tecniospring INDUSTRY d’ACCIÓ finança el 100% de la contractació de talent investigador per part d’empreses i agents d’R+D catalans amb el segell TECNIO amb l’objectiu d’impulsar l’R+D a les empreses i la transferència tecnològica.

Durant la jornada celebrada aquest dimarts, els 29 investigadors han fet una breu presentació del seu projecte de recerca aplicada. Entre ells, destaquen propostes com la creació de combustibles sintètics mitjançant la reacció electroquímica de reducció de CO2, el desenvolupament d’un dispositiu portàtil per a la rehabilitació de trastorns musculars o una tecnologia per dotar d’habilitats personals a robots.

Aquests 29 projectes de recerca aplicada, corresponents a la convocatòria de 2021 del Tecniospring INDUSTRY, es duran a terme en 19 empreses i 10 centres tecnològics. Així mateix, es tracta de la convocatòria amb més presència de dones investigadores: 13 (un 45% del total).

Durant dos anys, cadascun d’aquests investigadors durà a terme un projecte de recerca aplicada en una empresa o agent d’R+D català amb segell TECNIO. Per Juncà, es tracta d’un programa que “beneficia enormement les dues parts, atès que l’empresa guanya un projecte d’R+D aplicada dut a terme per un investigador altament qualificat, mentre que l’investigador troba un entorn òptim per acostar la seva recerca al mercat i impulsar el seu pla de carrera”.

Llarga trajectòria d’impuls a la transferència tecnològica

La convocatòria a què pertanyen els projectes presentats aquest dimarts és la darrera del Tecniospring INDUSTRY, que també va impulsar la contractació de personal investigador a empreses i centres tecnològics en les convocatòries de 2019 i 2020.

La marca TECNIOspring, però, acumula una llarga trajectòria d’impuls a la transferència tecnològica des de la seva primera edició l’any 2013. En el total de les seves modalitats des d’aleshores, s’han impulsat 196 projectes de recerca aplicada amb un pressupost de més de 29 milions d’euros, dels quals 15,8 han estat aportats per ACCIÓ i la resta per la Comissió Europea.

Fins ara, els projectes de recerca impulsats han generat la creació de cinc empreses derivades (spin-offs), 23 patents, 67 prototips i 358 peer-review publications. El programa inclou investigadors d’arreu del món, fomentant l’atracció de talent qualificat a empreses i centres tecnològics catalans.

El projecte Tecniospring INDUSTRY ha rebut finançament del programa de recerca i innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea sota l’acord de subvenció Marie Skłodowska-Curie No. 801342, així com de l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ) de la Generalitat de Catalunya.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

El Govern a les xarxes
banner acords