Empresa i Treball

La consellera delegada d'ACCIÓ -l'agència per la competitivitat de l'empresa del Departament d'Empresa i Treball-, Natàlia Mas i Guix, en la seva intervenció

La Generalitat destina 9 milions d'euros als 'Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l'empresa', un 20% més que el 2021

query_builder   29 juny 2022 11:10

event_note Nota de premsa

• Ho ha anunciat aquest dimecres la consellera delegada d’ACCIÓ, Natàlia Mas i Guix, en el marc de la jornada informativa dels ajuts que ha comptat amb més de 1.000 inscrits
  • Són ajuts de fins a 20.000 euros que beneficiaran 700 empreses catalanes per dur a terme projectes de transformació tecnològica, innovació, sostenibilitat i internacionalització
  • Des que es van posar en marxa els ‘Cupons de competitivitat’ el 2015 se n’han beneficiat gairebé 3.000 empreses, un 40% de les quals ha augmentat la facturació gràcies a l’ajut

La Generalitat de Catalunya destinarà enguany 9 milions d’euros a la línia d’ajuts ‘Cupons d’ACCIÓ a la competitivitat de l’empresa’, un 20% més que l’any anterior. Es tracta del pressupost més elevat des que es va posar en marxa aquesta línia d’ajuts l’any 2015, que fins ara ha beneficiat gairebé 3.000 empreses catalanes.

Ho ha donat a conèixer la consellera delegada d’ACCIÓ -l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, Natàlia Mas i Guix, durant una jornada informativa dels ajuts, celebrada en línia aquest dimecres, i que ha comptat amb més de 1.000 inscrits. Segons Mas, aquests ajuts “són una peça clau per a les pimes catalanes, una palanca per fer més competitiva l’empresa i accelerar nous projectes d’internacionalització, sostenibilitat, transformació tecnològica o innovació”. Per la consellera delegada d’ACCIÓ, “després de la pandèmia, i en un context d’enorme complexitat, volem acompanyar les pimes per ajudar-les a créixer, transformar-se i adaptar-se als reptes i canvis constants als quals han de fer front”.

En aquest sentit, Mas ha anunciat que aquesta convocatòria d’ajuts beneficiarà unes 700 empreses catalanes, que podran dur a terme projectes d’internacionalització, sostenibilitat, transformació tecnològica i innovació. Les pimes rebran un ajut en forma de cupó que, segons la modalitat, podrà arribar als 20.000 euros. Els Cupons es podran bescanviar amb un proveïdor acreditat per ACCIÓ per rebre el servei d’assessorament.

Concretament, els Cupons per al 2022 disposen de cinc línies diferenciades:

1. Cupons ACCIÓ a la innovació (Pressupost: 500.000€): Ofereix ajuts de fins a 8.000 euros per analitzar els canvis de l’entorn, l’efecte que poden tenir sobre el model de negoci i per identificar noves oportunitats i reptes per explorar.

1. Cupons ACCIÓ a la indústria 4.0 (Pressupost: 4 MEUR): Aquesta modalitat inclou dues tipologies de cupó: fins a 8.000 euros per realitzar una diagnosi de les necessitats de l’empresa; i fins a 20.000 euros per a la implantació de noves tecnologies vinculades a la Indústria 4.0.

1. Cupons DIH4CAT de testatge de tecnologies digitals avançades (Pressupost: 1 MEUR): Ajuts de 10.000 euros per al testatge de noves tecnologies digitals avançades en el marc del nou Digital Innovation Hub català (DIH4CAT) reconegut per la Comissió Europea. En aquest cas, els ajuts els finança el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori.

1. Cupons ACCIÓ a la Internacionalització (Pressupost: 2 MEUR): En aquesta modalitat s’ofereixen tres tipus de cupó: Per una banda, ajuts de 2.500 euros per a plans de promoció internacional i de 8.000 euros per a la subcontractació d’un Export Manager. D’altra banda, la modalitat d’internacionalització online ofereix ajuts de fins a 6.000 euros per, entre d’altres, dissenyar una estratègia digital internacional.

1. Cupons ACCIÓ per combatre el canvi climàtic (Pressupost: 1,5 MEUR): Ajuts de fins a 8.000 euros per impulsar dins les empreses accions com una diagnosi ambiental, plans per incorporar o desenvolupar tecnologies verdes, així com la possibilitat de definir noves estratègies que situïn la sostenibilitat com un dels seus pilars. En aquest cas, els ajuts es financen en col·laboració amb el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i el Fons Climàtic de la Generalitat de Catalunya en el marc del nou programa ProACCIÓ Green.

Tota la informació sobre característiques i requisits dels Cupons, que es podran sol·licitar a partir del dimarts 5 de juliol a les 9 del matí, es pot consultar al web d’ACCIÓ.

Una eina consolidada

Des de la seva primera edició l’any 2015, els Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l’empresa s’han consolidat com una eina per impulsar de forma ràpida i flexible els primers canvis a l’empresa que impulsin transformacions i nous models de negoci.

En les seves diverses modalitats, que s’han anat adaptant en funció de la realitat socioeconòmica, els Cupons ACCIÓ han beneficiat prop de 3.000 empreses amb un pressupost global que frega els 21 milions d’euros. El 40% d’aquestes empreses ha aconseguit augmentar la seva facturació un any després de rebre el cupó i la inversió generada arran dels projectes beneficiats ha estat de 22,5 milions d’euros.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

El Govern a les xarxes
undefined