L’ICF compromet 10 milions d’euros al fons de Cathay Innovation III

Torna
12/09/22

El nou fons de la gestora, que ha fet el seu primer tancament, pretén arribar al milió d’euros per invertir en projectes de startups tecnològiques de l’àmbit digital en fase d’expansió.

Barcelona, 12 de setembre de 2022.- L’Institut Català de Finances ha compromès 10 milions d’euros al tercer fons de Cathay destinat a impulsar el creixement de startups tecnològiques de l’àmbit digital en fase d’expansió.  El fons ha realitzat recentment el seu primer tancament  i aspira a arribar als 1.000 milions, fet que el situaria en un dels fons de capital risc més grans de l’ecosistema inversor operant a Catalunya.

El nou fons neix com a continuació dels dos fons anteriors, Cathay Innovation I i II, i busca que les startups es converteixin en un dels actors principals en els nous models de negoci de la indústria. Així, pretén invertir en aquelles tecnologies clau dels àmbits de l’economia digital amb l’objectiu de promoure la transformació i innovació de sectors com les finances, el consum, la mobilitat intel·ligent, la sanitat o l’energia, entre d’altres.

La gestora de capital risc pretén potenciar una col·laboració més estreta entre startups i empreses que estimuli la transformació digital, així com model de negoci més innovadors i flexibles. Un dels trets diferencials del nou fons és la relació amb les grans empreses inversors que poden invertir tant en el fons com directament en les startups, afavorint una relació més estreta, mentoria i proves de concepte, entre d’altres.

El Managing Partner de Cathay, Jacky Abitbol, explica que “en els pròxims deu anys, tots els sectors s'enfrontaran a un canvi massiu motivat per l’auge d’infraestructures i plataformes digitals modernes que connecten millor els productes, els clients i la cadena de valor”. “El nou fons pretén permetre que les start-ups esdevinguin líders en els principals mercats del futur, donant suport a tecnologies, models de negoci i plataformes de nova generació al cor de la transformació digital i sostenible”, ha afirmat.

Segons la directora d’inversions en fons de capital risc de l’ICF, Irene Bertran, “el compromís de l’ICF en el nou fons de Cathay respon a la nostra aposta per promoure projectes locals que pensen globalment, integrant la sostenibilitat i la innovació com a palanques del seu creixement”.

La gestora acumula prop de 120 inversions en empreses emergents. D’aquestes, 19 ja s’han convertit en unicorns. A Catalunya, destaquen els projectes de Wallbox i Glovo.

Sobre l’ICF

L'ICF és l'entitat financera pública de Catalunya. Té com a missió principal promoure el finançament del teixit empresarial a Catalunya per tal de contribuir al creixement, la innovació i la sostenibilitat de l'economia catalana. L'ICF actua com a complement del sector privat oferint una àmplia gamma de solucions de finançament centrades en préstecs, garanties i inversió en capital risc. Des del 2014 és membre de l'Associació Europea de Bancs Públics (EAPB), que agrupa gran part dels bancs i les entitats financeres públiques que operen a Europa.

Sobre Cathay

Cathay Innovation és una associació global de capital risc, creada en afiliació amb Cathay Capital, que inverteix en startups al centre de la revolució digital a Amèrica del Nord, Amèrica Llatina, Europa, Àsia i Àfrica. La seva plataforma global unifica la inversió tecnològica entre continents, inversors, emprenedors i corporacions per accelerar el creixement de les startups amb accés a nous mercats, coneixements inestimables de la indústria i contactes amb possibles socis des del principi. Com a fons que cobreix múltiples etapes amb més de 2 milions de dòlars d'actius gestionats i oficines a San Francisco, Nova York, París, Xangai, Pequín i Singapur, Cathay Innovation s'associa amb emprenedors visionaris i startups que tenen un impacte positiu al món a través de la tecnologia.

Capital risc