Affirma Biotech tanca una ronda de 600.000 euros de seed capital per avançar en la prova de concepte dels seus nous antivirals d’ampli espectre

comunicacio@cataloniabioht.org,

L’empresa Affirma Biotechmembre de CataloniaBio & HealthTech, ha anunciat avui el tancament de la seva ronda d’inversió seed amb un total de 600.000 euros que dedicarà a l’optimització dels seus candidats preclínics. Amb aquesta inversió ja són 960.000 euros el total de finançament aportat a la companyia per diversos business angels amb extensa experiència en el sector biotecnològic, entre els que destaquen Alfons Hidalgo (fundador d’Infinitec), Luis Ruiz Avila i Reig Jofre Investments, entre d’altres. Affirma Biotech compta també amb l’ajut Start-up Capital, concedit per Acció.

La companyia ha descobert una nova família de fàrmacs d’administració oral que actualment està optimitzant i que es desenvoluparan com a nous antivirals per al tractament de la infecció crònica per virus del’Hepatitis B, així com altres infeccions no resoltes. L’hepatitis B crònica és actualment la infecció viral més prevalent a nivell global, que pateixen uns 290 milions de persones a tot el món. És la principal causa de càncer de fetge, un dels que tenen pitjor pronòstic i el seu impacte es calcula en aproximadament 1 milió de morts cada any.

Maribel Berges, fundadora i CEO de la companyia, destaca la importància de desenvolupar noves eines terapèutiques contra les infeccions virals “que contribueixin a resoldre els reptes cada cop més urgents a nivell sanitari global. Pensem que la nostra aproximació innovadora serà clau en la viabilitat del tractament d’indicacions que actualment no tenen una solució mèdica completa”. L’objectiu de la companyia és iniciar els assaigs clínics en un termini màxim de dos anys.

Affirma Biotech va ser constituïda el setembre de 2020 per Maribel Berges i Joan Feixas per a abordar el desenvolupament de nous medicaments per al tractament d’infeccions cròniques.

Foto: Maribel Berges, fundadora i CEO d'Affirma Biotech

Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte