Empresa i Treball

Les noves instal·lacions de Galenicum

L'empresa farmacèutica Galenicum inverteix 10MEUR en l'obertura d'un nou centre d'R+D i oficines a Esplugues de Llobregat

query_builder   27 octubre 2022 18:24

event_note Nota de premsa

1. Aquest dijous s’han inaugurat les noves instal·lacions, que ocupen una superfície de 4.000 m2 i acullen més de 150 treballadors qualificats, amb la presència del secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos
  2. L’empresa catalana, fundada el 2003 a Barcelona, té més de 600 treballadors i presencia comercial a més de 50 països
  3. El pla de creixement de Galenicum preveu passar d’una facturació de 140 milions d’euros el 2021 a superar els 300 milions d’euros durant els pròxims tres anys

L’empresa catalana farmacèutica Galenicum ha invertit 10 milions d’euros en l’obertura d’un nou centre d’R+D i oficines a Esplugues de Llobregat que donaran cobertura a l’activitat del grup a escala internacional. Aquest dijous s’han inaugurat les noves instal·lacions de 4.000 m2 de superfície al municipi del Baix Llobregat, que acullen més de 150 treballadors qualificats.

L’obertura del nou centre, ubicat en una antiga nau industrial, respon a l’estratègia d’expansió de l’empresa catalana, fundada el 2003 i que actualment compta amb més de 600 treballadors. Aquest pla de creixement té l’objectiu de passar dels 140 milions d’euros de facturació el 2021 a superar els 300 milions d’euros en els pròxims tres anys. Per als seus projectes de creixement a Catalunya, Galenicum compta amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball.

Durant l’acte d’inauguració, el secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Treball, Albert Castellanos i Maduell, ha destacat la importància a Catalunya d'empreses com Galenicum, que "han sabut aprofitar les oportunitats en un camp tan madur com el farmacèutic". Castellanos ha subratllat la contribució de l'empresa a un sector que a Catalunya compta "amb més de 1.300 empreses que exporten el 50% de la producció de l'Estat espanyol" i que reforça "la posició de lideratge de Catalunya al sector farmacèutic".

Per la seva banda, un dels socis fundadors de Galenicum, Erich Büchen, ha destacat que “avui és un gran dia per a nosaltres, perquè aquesta nova seu ens ajudarà a seguir consolidant els nostres objectius de creixement, focalitzant-nos en més recerca i desenvolupament”. Ha afegit que “com a companyia, ens satisfà enormement poder combinar el creixement del negoci amb el compromís social d'ajudar a millorar la salut i la vida de les persones, generar ocupació i a més contribuir al progrés sostenible de la indústria farmacèutica”.

L’empresa catalana, que té presència comercial a 50 països d’arreu del món, es dedica a la producció de principis actius farmacèutics i formes farmacèutiques acabades amb medicaments com el Paracetamol o l’Ibuprofèn, així com altres productes més complexos com injectables, antidiabètics, anticoagulants i dermatològics.

Un sector clau a Catalunya

Segons l’Informe de la BioRegió de Catalunya 2021, impulsat per Biocat, CataloniaBio & HealthTech i ACCIÓ, el sector de les ciències de la vida representa el 8,7% del PIB de Catalunya. Aquest àmbit agrupa més de 1.300 empreses que exporten més del 50% de productes de ciències de la vida i la salut de l’estat espanyol. En total, més de 244.000 persones treballen en aquest sector a Catalunya -el 8% de la població ocupada-, que ha captat més de 700 milions d’euros d’inversió estrangera en els darrers cinc anys.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

1. Twitter @accio_cat | Twitter @empresacat | Twitter @treballcat
  2. Facebook @acciocat
  3. Linkedin ACCIÓ