DevsHealth anuncia la incorporació de la seva primera spin-out

comunicacio@cataloniabioht.org,

Seguint amb la iniciativa engegada el passat més de març, a principis de setembre es va constituir 3CL-Bio, que neix com spin-out de DevsHealth i que compta amb la col·laboració de la Fundació Lluita contra les infeccions i IrsiCaixa. La nova empresa vehicularà i estructurarà el desenvolupament d’un nou tractament oral per la COVID-19.

El passat mes de març, DevsHealth, va decidir començar el desenvolupament d’un nou tractament per la COVID-19 amb la col·laboració de la Fundació Lluita contra les infeccions i IrsiCaixa, amb un clar objectiu: que fos un tractament assequible, d’administració oral i d’ús ambulatori. Cosa que ajudarà a mitigar els possibles efectes a nivell hospitalari de futures onades, protegint també a aquelles persones que, per la raó que sigui, no reben la vacuna.

La nova societat, liderada per DevsHealth, es presenta com a una manera de vehicular i canalitzar el millor de les aliances público-privades, on les institucions públiques hi aporten el seu know-how i coneixement de les necessitats mèdiques mentre que DevsHealth, a banda de la gestió i direcció del projecte, hi aporta la seva tecnologia en el disseny i descobriment de nous tractaments anti-infecciosos. 3CLBio també servirà com a vehicle per canalitzar les inversions necessàries per desenvolupar tant la pre-clínica com la fase I dels estudis clínics del futur tractament. Pel Dr. Alfons Nonell-Canals, CEO de DevsHealth, “aquests tipus de col·laboracions són una manera d’ajuntar el millor dels dos mons, per una banda el coneixement que acumula la recerca pública i, per altra, l’agilitat que aporta una empresa privada i, encara més, en el nostre cas, en que aportem tecnologia i l’agilitat d’una start-up”.

Pel que fa al finançament inicial, a banda dels recursos i coneixements propis aportats per les tres entitats, es compta amb l’experiència prèvia de la Fundació i del Dr. Clotet, President de la Fundació Lluita contra les Infeccions i Director Clínic Territorial de Malalties Infeccioses (Gerència Metro Nord ICS). El Dr.Clotet te experiència des de fa anys en la creació i participació en diferents spin-offs (AlbaJuna, Aelix Therapeutics, Doole, entre d’altres).

Amb 3CLBio, les entitats tenen intenció de fer un desenvolupament molt ràpid, fruit de l’experiència de la Fundació i IrsiCaixa amb COVID i de la tecnologia de DevsHealth, que permet dissenyar i testejar milions de molècules en pocs dies, per tal de poder tancar una fase I i la posterior llicència en un termini màxim de dos anys i mig.

Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte