Notícies | Sala de premsa

La Intel·ligència Artificial i la Indústria 4.0 centren els diàlegs ‘Cafès amb la Recerca’ entre empresa i acadèmia, organitzats per l’FCRI amb el suport de Fundación IberCaja

08 novembre 2022 | Notícies, Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport de la Fundación IberCaja, organitza dos nous “Cafès amb la Recerca” aquest mes novembre, que permetran conèixer les principals tecnologies i tendències de futur de la recerca en dos dels sectors amb més pes econòmic i potencial innovador a Catalunya: la salut i l’agroalimentació. Com a entitats referents d’ambdós àmbits, aquestes trobades compten amb la col·laboració respectiva de Bioinformatics Barcelona (BIB) i del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DACC) de la Generalitat de Catalunya.

Els “Cafès amb la Recerca” de l’FCRI són un ampli programa de trobades entre empreses i acadèmia. Tenen per objectiu connectar el sistema de recerca català amb el teixit empresarial, fomentar la recerca col·laborativa com a motor d’innovació i apropar els agents públics i els privats dins la societat del coneixement.

El primer “Cafè amb la Recerca”, amb el títol “Reptes i oportunitats de la IA a l’àmbit de la salut” (10 de novembre, de 9.30 a 11.00 h, Casa Convalescència, c/ Sant Antoni M. Claret, 171, Barcelona) analitzarà com els nous enfocaments en salut evolucionen cap a la medicina personalitzada i la medicina centrada en el pacient. El benestar i la inclusió s’estan convertint en camps nuclears dels enfocaments mèdics tradicionals, centrats principalment en el tractament dels símptomes. En aquest escenari, les tecnologies TIC —i en especial la Intel·ligència Artificial i la ciència de dades— tenen un paper central per ajudar a comprendre millor la complexitat de la salut, el benestar o la inclusió.

Karina Gibert, directora de l’Intelligent Data Science and Artificial Intelligence Research Center (IDEAI-UPC); Josep Lladós, director del Centre de Visió per Computador (CVC) i Gabriel Maetzu, director tècnic i fundador d’IOMED, mostraran l’estat actual del desenvolupament de tecnologies d’assistència, sistemes intel·ligents de recomanació o models predictius a partir de l’extracció de coneixement rellevant de dades, d’imatges, textos i d’altres fonts (inscripcions).

El segon “Cafè amb la Recerca” del mes, Agrotechfood: Indústria 4.0 i economia circular, es portarà a terme al Leitat Technological Center el 23 de novembre (c/ Innovació, 2, Terrassa). Els principis de la Indústria 4.0 poden aportar al sector agroalimentari una millora en la competitivitat industrial i la sostenibilitat, així com la traçabilitat i la seguretat en la cadena alimentària. Coneixerem, de la mà de Leitat, les principals tecnologies facilitadores com ara la digitalització, la fabricació additiva o la visió artificial, en combinació amb un coneixement sectorial i àmbits com ara la genòmica o la biotecnologia avançada.

Julia García, cap del Departament d’Economia Circular de Leitat, farà una presentació general de les possibilitats del sector i, posteriorment, s’explicaran tres projectes: “Hiperspectral per al control de la qualitat alimentària”, amb Astrid Ribot; “Digitalització i genòmica en el sector agroalimentari”, per part de Salvador Lladó; i “Impressió 3D d’aliments, una nova solució tecnològica en el marc de l’economia circular”, a càrrec Àlvar Gràcia (inscripcions).

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), entitat privada nascuda el 1986, divulga la recerca i la innovació entre la societat per fomentar la cultura científica, les vocacions cientificotècniques, la relació publicoprivada i l’emprenedoria en aquest àmbit. L’FCRI compta amb un patronat mixt públic i privat integrat, entre d’altres, per la Generalitat de Catalunya, la Fundació “la Caixa”, IberCaja, Endesa, BBVA, Telefónica Investigación y Desarrollo, Esteve i Irestal Group.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe