Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Universitat de Girona

El grup de recerca Translab s’incorpora a la Xarxa TECSAM

El Laboratori de Medicina Translacional i Ciències de la Decisió és el primer grup de la UdG en adherir-se a aquesta xarxa. L'objectiu de la xarxa, formada per 33 equips de recerca, és incrementar la qualitat de vida de les persones i millorar l'accés als tractaments de les persones amb problemes de salut mental.

El grup de recerca Laboratori de Medicina Translacional i Ciències de la Decisió (Translab) de la Universitat de Girona (UdG) s’ha incorporat recentment a la Xarxa d'Innovació de Noves Tecnologies en Salut Mental (Xarxa TECSAM). Encapçalat per l’investigador Xavier Castells i Cervelló, l’equip de recerca és el primer de la UdG en adherir-se a aquesta xarxa, la qual està formada per 33 grups de recerca de 21 institucions catalanes de referència.

A més del Tranlab, darrerament s’han afegit a la xarxa el grup Intervenció en Psicologia Clínica i de la Salut de la Universitat de Barcelona (UB), el grup Artificial Intelligence for Human Well-being AIWELL de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) - UOC eHealth Research Center, i el Grup de salut mental Tarragona de l'Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària (IDIAP Jordi Gol).

El Comitè de Direcció de la Xarxa TECSAM ha estat l’encarregat d’avaluar i aprovar l’entrada d’aquests nous grups a la Xarxa tenint en compte criteris com la qualitat i trajectòria dels grups (validats per l’acreditació per part d’AGAUR), així com l’encaix en la temàtica i especialització de la Xarxa TECSAM.

Sobre la Xarxa TECSAM
La Xarxa d'Innovació de Noves Tecnologies en Salut Mental (Xarxa TECSAM) neix a finals de l'any 2020 amb la missió d’accelerar la transferència: fer arribar a la societat i al mercat les solucions desenvolupades pels principals investigadors i investigadores en salut mental i noves tecnologies del territori català.

L'objectiu final de l'activitat de la Xarxa és contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones i millorar l'accés als tractaments de les persones amb problemes de salut mental.

El projecte Xarxa TECSAM està coordinat pel Parc Sanitari Sant Joan de Déu, dins de l'Institut de Recerca Sant Joan de Déu, a través de la Fundació Sant Joan de Déu, i ha estat cofinançat per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).