Notícies | Sala de premsa

8.000 alumnes de 3r i 4t d’ESO d’arreu Catalunya participen demà al Dia de la Ciència a les Escoles, emmarcat en l’SC’22

15 novembre 2022 | Notícies, Sala de premsa

Demà, 16 de novembre, es portarà a terme una nova edició del Dia de la Ciència a les Escoles, activitat emblemàtica de l’SC impulsada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Departament d’Educació des de fa 18 anys. Des de la seu de l’FCRI, un equip de 5 investigadors i investigadores resoldran diferents reptes científics, fent experiments in situ, que seran seguits remotament durant el matí per uns 8.000 alumnes d’arreu el territori.

Els alumnes participants, de 3r i 4t d’ESO, han treballat prèviament les matèries seleccionades mitjançant uns vídeos, en què els mateixos investigadors els han plantejat un repte científic que han de resoldre. L’alumnat contrastarà les solucions i interactuaran virtualment amb els investigadors, tot formulant-los també preguntes.

Les temàtiques i xerrades seran: la biologia marina, amb Ariadna Martínez, doctoranda de l’Institut de Ciències del Mar; l’energia, amb Lucile Bernadet i Juan Carlos González, investigadors/investigadores postdoctorals de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya; la química, protagonitzada per José Ramón Galán-Mascarós, investigador ICREA a l’Institut d’Investigació Química de Catalunya; i les matemàtiques, a càrrec de Marià Cano, físic i professor de Matemàtiques de secundària.

La 27a Setmana de la Ciència (SC’22), que organitza l’FCRI amb el suport del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, engloba més de 300 activitats de divulgació científica gratuïtes que es porten a terme arreu de Catalunya fins al 20 de novembre.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe