L’IRBLleida, la Paeria de Lleida i les entitats de comerciants de Lleida col·laboren amb el repartiment de 6.250 bosses per difondre el paper de la ciència

La campanya vol traslladar a la població la importància de la recerca, el coneixement i la comunicació científica

Donar a conèixer la importància de la recerca, el coneixement i la comunicació científica és l'objectiu de la campanya 'El paper de la ciència' impulsada per l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), amb la col·laboració de la Paeria de Lleida i les entitats de comerciants de Lleida. Gràcies a la iniciativa es repartiran als comerços de Lleida 6.250 bosses, en 5 models diferents, per difondre el paper de la ciència. La campanya s'ha presentat avui de la mà de la gerent de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), Eva López Truco, la regidora de consum, comerç i mercats de la Paeria de Lleida, Marta Gispert Rocasalbas, acompanyades de representants de les entitats de comerciants de Lleida, Blanca López de l'Agrupació de Comerciants, Empresaris i Professionals de la Zona Alta i Montse Eritja de la Federació d'Associacions de Comerciants de l'Eix Comercial de Lleida.

"Les vacunes no causen al·lèrgies o asma", "El càncer, la sida o la diabetis no es curen amb llimona, bicarbonat o lleixiu diluït", "Les teràpies convencionals estan avaluades per estudis en publicacions de prestigi". Aquestes són algunes de les qüestions que apareixen serigrafiades en les bosses "El paper de la ciència".

"Detectar informacions o notícies falses, les pseudoteràpies, mites nutricionals i aportar coneixement científic són dels missatges que rebran totes aquelles persones que comprin als comerços de Lleida, gràcies a la campanya 'El paper de la Ciència'" ha explicat la gerent de l'IRBLleida, Eva López Truco.

"La creació de sinergies entre el comerç i altres àmbits ajuda a difondre missatges que van més enllà del que és comercial, per promoure una millora a nivell social. Per això, acostem el coneixement científic a les botigues de Lleida", ha assenyalat la regidora de consum, comerç i mercats de la Paeria de Lleida, Marta Gispert Rocasalbas.

Es tracta d'una campanya desenvolupada el 2020 per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat d'Oviedo en col·laboració amb la Unió de Comerciants del Principat d'Astúries. La campanya va comptar amb l'assessorament de dos científics de la Universitat d'Oviedo, el científic de José Manuel Montejo Bernardo, del Departament de Ciències de l'Educació, i Alfonso Fernández González, del Departament de Química Física i Analítica, i finançada per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

Arran de l'èxit d'aquesta campanya, l'IRBLleida, en una acció també finançada per la FECYT, ha impulsat aquesta campanya en català a Lleida. Es tracta d'una de les 12 accions del pla de divulgació científica de l'IRBLleida per destacar la importància de la recerca biomèdica i el paper de l'IRBLleida a Lleida.

Aquesta activitat és possible gràcies a la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología del Ministerio de Ciencia e Innovación.

La gerent de l'IRBLleida, Eva López Truco, amb la regidora de consum, comerç i mercats de la Paeria de Lleida, Marta Gispert Rocasalbas