Una recerca de la UdL premiada per la Fundació catalana per a l'esport

COR-School avalua paràmetres de salut i nivells d'activitat física a l'escola primària i secundària

Descarregar pdf
premiesport
L'investigador principal del projecte, Joaquim Reverter, amb el premi. FOTO: FCEsport
Un projecte de recerca, liderat pel grup Moviment Humà de la Universitat de Lleida (UdL), ha estat distingit amb un dels Guardons de l'Esport que atorga anualment la Fundació catalana per a l'esport a entitats, persones o projectes que, a través de la seua acció directa o de la seua influència, treballen per transformar positivament la realitat social del seu entorn més immediat gràcies a l'activitat física i l'esport. Aquest és el segon cop que aquest grup de recerca de la UdL obté un premi en els Guardons de l'esport. L'any 2018 van ser distingits pel projecte Desplaçament actiu a les escoles de Lleida, en la categoria de Foment i difusió dels hàbits de l'esport.

Pel que fa a aquesta edició, es tracta del projecte COR-School. Avaluació de diversos paràmetres de salut i nivells d'activitat física a l’escola primària i secundaria, coordinat pel catedràtic laboral d'Educació Física de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL, Joaquim Reverter Masia, que ha estat premiat en la categoria d'Investigació i Recerca, nova d'enguany. A més de la UdL, en aquest projecte de tres anys de durada i que compta amb finançament del Ministeri de ciència i innovació, hi participen investigadors de l'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya i de les universitats de Saragossa, John Moores de Liverpool (Anglaterra) i Autònoma de Nuevo León (Mèxic).

L'objectiu de l'estudi, explica Reverter, és analitzar la resposta cardíaca a l'exercici físic en edats infantils per tal d'identificar els factors associats als accidents cardiovasculars en joves, ja que actualment, no es coneix la resposta dels marcadors de dany cardíac després de realitzar exercici durant el procés de maduració del miocardi. "Pretenem comprendre com durant el seu desenvolupament, el cor respon, tolera i s'adapta a l'exercici físic. Els resultats ens serviran per identificar i prevenir situacions de risc cardiovascular en joves esportistes, fet que es podria traduir en un futur en nous mètodes per individualitzar l'entrenament i en noves estratègies per al diagnòstic clínic de patologies cardíaques infantils", afegeix.

A més de la UdL, la Fundació catalana per a l'esport ha premiat l'Associació Vòlei Platja Calella i el Consell Esportiu Vallès Occidental Sabadell, en la categoria d'Educació i esport de lleure; la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals, el Club Tennis Els Gorchs, el Club Esportiu Sala Esgrima Amposta i l'Ajuntament de Vidreres, en la d'Esport català al món; el Club de Tennis Montcabrer, l'Associació Egala, el Club Hoquei Vila-seca i el CE Sala Tr3s Gavà, en la categoria Foment i difusió dels hàbits i valors de l'esport; la Fundació FC Barcelona i la Federació Catalana de Basquetbol, en la d'Excel·lència, innovació i sostenibilitat; i Superacció, la Fundació Privada Catalana de Futbol, l'Associació Esportiva Ramassà, el Club Esbonat i Amistat Barcelona, la Federació Catalana d'Esports d'Hivern i la Fundació Privada Gentis, en la d'Igualtat d'oportunitats.