Els Pressupostos Generals de l'Estat destinen 7 milions al Parc Agrobiotech Lleida

El rector reivindica una moratòria per a la resta del deute

Descarregar pdf
subvenció parc
Presentació de la partida / Foto: @Ajuntament de Lleida
Els Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2023 inclouran una partida de 7 milions d'euros per al Parc Agrobiotech Lleida, l'antic Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari. Uns diners que serviran per rebaixar el deute històric d'aquest equipament, que supera els 46 milions. El Congrés dels diputats ja ha aprovat els comptes, amb aquesta esmena d'ERC. Ara falta la ratificació del Senat.

El rector de la Universitat de Lleida (UdL) i vicepresident de torn del Parc, Jaume Puy, celebra que aquesta partida "servirà per fer un pas endavant en la consolidació d'una infraestructura bona per la generació de coneixement i progrés a Lleida i al territori". Tot i això, Puy recorda la necessitat que el Govern central concedeixi la moratòria per al retorn d'uns altres 16,7 milions que vencen alhora.

L'alcalde de Lleida i president de torn del Parc Agrobiotech Lleida, Miquel Pueyo, ha destacat que aquesta partida "ens permetrà poder destinar més esforços i recursos a accions d'innovació i generació de projectes entre les empreses del Parc, enlloc de destinar els diners a amortitzar endeutament".

Actualment el Parc Agrobiotech Lleida acull una vuitantena d'empreses i una quinzena d'institucions tecnològiques, de desenvolupament i de recerca científica, amb prop de 1.450 treballadors i treballadores.

Text: Comunicació Paeria / Premsa UdL