Empresa i Treball

Empresa i Treball destina 1,6 milions d'euros al Programa Primer de foment de l'emprenedoria territorial especialitzada l¿any 2023

Empresa i Treball destina 1,6 milions d'euros al Programa Primer de foment de l'emprenedoria territorial especialitzada l'any 2023

query_builder   30 desembre 2022 10:30

event_note Nota de premsa

1. Aquesta xifra representa un increment de 562.500 euros, un 50% més, respecte a la convocatòria de l’any 2022
  2. El programa ofereix suport a les persones emprenedores mitjançant el finançament de programes de formació i mentoria que impulsin la creació i creixement d’empreses basades en la innovació, la tecnologia i nous models de negoci

El Departament d’Empresa i Treball destinarà 1,6 milions d’euros al Programa Primer de foment de l'emprenedoria territorial especialitzada durant l’any 2023. El programa Primer vol estendre a tot Catalunya l’efecte de hub tecnològic de Barcelona de concentració d’empreses emergents i, amb aquesta voluntat, promou i incentiva la participació d'entitats representatives de tot el territori, per tal d'assolir un creixement més sostenible i sense desigualtats territorials.

L’objectiu del Primer de preacceleració és impulsar arreu de Catalunya la creació d‘startups basades en oportunitats i fortaleses del territori, per aconseguir una Catalunya més competitiva i territorialment equilibrada.

La convocatòria per al 2023 representa un increment de 562.500 euros, un 50% més que la del 2022. Amb l’increment del pressupost es vol impactar més positivament arreu del territori, augmentant el nombre d’startups que es creen com a resultat del programa. L’increment de pressupost permet també augmentar el nombre d’entitats preacceleradores que ofereixen els seus serveis, les quals poden beneficiar-se de la subvenció: ajuntaments, consells comarcals, associacions i fundacions i universitats i escoles de negoci de Catalunya.

Durant el 2022, han participat en el programa Primer 17 preacceleradores (29 entitats agrupades) de 7 comarques i s’han beneficiat del programa un total de 350 persones. Pel 2023, l’objectiu és promoure 25 projectes de preacceleració, arribar a 14 comarques i que es preaccelerin els projectes de 500 participants.

Preacceleradores del Programa Primer 2022 (Programa i entitats)

Salut i Social

1. Indesup Tech: Associació Catalana Cluster de la Indústria de l'esport, Fundació Bosch i Gimpera iFundació Eurecat.
  2. Civic Hub: Resilience Earth, Associació Pandorahub.
  3. G-Accelerator Impact Call: Global Business School Barcelona.
  4. eHEALTHINKING: Fundació Universitària del Bages.

Digitalització

1. Impulsa Digital: Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Girona.
  2. EduTech Emprèn: Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya.

Agro-Rural, Ecologia i Sostenibilitat

1. Agroemprèn: Ajuntament d'Amposta i Fundació Eurecat.
  2. Ecologyhub Ebre futuristic: Associació Pandorahub, Fàbrica Transició i Fundación Ensurecer.
  3. Agroinnova 4.0: Agència de Desenvolupament del Berguedà.
  4. Serveis Innovadors per a microempreses d’entorns rurals: Consell Comarcal de la Selva.

Indústria, Ciència i Tecnologia

1. De la Ciència al Mercat: Fundació Bosch i Gimpera-Universitat de Barcelona, Fundació Parc de Recerca UAB, Universitat Politècnica de Catalunya i Universitat Pompeu Fabra.
  2. AI4ALL: Fundacio Parc de Recerca UAB, Centre de Visió per Computador i Universitat Autònoma de Barcelona.
  3. Industrial Tech: Universitat Politècnica de Catalunya i Fundacio privada Centre CIM.
  4. Aterrem l’espai: Fundació privada Knowledge Innovation Market Bcn.
  5. Emprèn en realitats immersives: Epel Neàpolisi Associació Tandenn per la Innovació i l'Emprenedoria.

Logística, Mobilitat i Ciutats intel·ligents

1. Newtalent: Iveaempa.
  2. Smart Town: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació i Universitat Internacional de Catalunya i Fundació Privada.

Informació addicional / Enllaços relacionats

https://empresa.gencat.cat/primer (preacceleradores i projectes del Programa Primer 2022)

#ProgramaPrimer

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________