Recerca i Universitats

Visita conseller Nadal a la URV

Visita a Tarragona amb motiu de l'acte de presa de possessió del nou president del Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili

El conseller Nadal destaca la voluntat d'incrementar el finançament de les universitats catalanes per estabilitzar el personal docent i millorar les infraestructures

query_builder   16 gener 2023 17:29

event_note Nota de premsa

·El Departament de Recerca i Universitats impulsarà mesures per afavorir l’eliminació progressiva de la concentració excessiva de professorat en la categoria temporal d’associat

·També treballa per impulsar programes que vagin més enllà del manteniment i facilitin la construcció de nous equipaments

Visita conseller Nadal a la URV{"name":"2023/01/16/17/23/1cba286a-7972-49f0-83a4-54feddb2a94c.JPG","author":"REU","type":"0","location":"0","weight":597188}

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal i Farreras, ha destacat la voluntat del Departament que encapçala d’incrementar el finançament de les universitats per tal d’estabilitzar el personal docent i millorar les infraestructures dels campus. Durant la visita a Tarragona, amb motiu de l’acte de presa de possessió del nou president del Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV), el conseller Nadal ha dit que vol recuperar els nivells pressupostaris d’abans de la crisi econòmica de 2008 per a les universitats, “no només en programes de manteniment sinó en la capacitat de començar a construir nous equipaments”.

Pel que fa a l’estabilització del personal docent, el conseller Nadal ha assegurat que cal eliminar progressivament la concentració excessiva de professorat en la categoria temporal d’associat amb l’objectiu de crear “un gruix de professors lectors i agregats que donin a la universitat una jerarquització en la docència i en la recerca que en part ha perdut”. El conseller ha subratllat que “cal introduir criteris de flexibilitat, afegir celeritat en les carreres acadèmiques i aconseguir que tots els programes d’acreditació que afecten el món de la docència i de la recerca siguin solucions progressives”.

El conseller ha fet aquestes declaracions en una atenció als mitjans just abans de l’acte de presa de possessió del nou president del Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Josep Poblet Tous. Prèviament, el conseller ha visitat l’Ajuntament de Tarragona on s’ha reunit amb l’alcalde Pau Ricomà Valhonrat per tractar qüestions relatives a l’àmbit de recerca i universitats vinculades a la capital del Tarragonès. Després, el conseller Nadal s’ha traslladat al campus Sescelades on, en companyia del rector de la URV, Josep Pallarès Marzal, ha visitat diverses facultats i ha conegut de primera mà les peticions dels degans.

En l’acte de presa de possessió del nou president del Consell Social de la URV, el conseller ha subratllat la importància de la universitat per al territori. “La transformació i el pes que han tingut les universitats en el panorama de Catalunya és revolucionari”, en el cas de Tarragona, “en les poques dècades que han passat des de la creació de la universitat, actualment ja no sé entén el territori sense la URV”. En aquest sentit, ha posat com a exemple de regió econòmica i del coneixement el triangle territorial format per Tarragona, Reus i Tortosa: “És una regió econòmica que amb els ports, la química, el sector energètic, el turístic, l’agroalimentari, el vitivinícola,... demana que el Consell Social de la URV lligui els sectors econòmics amb la universitat i faci que la suma d’energies d’uns i altres es converteixi en un revulsiu autèntic per al territori i el món de la universitat”.

Finalment, el conseller s’ha congratulat per l’aprovació de la Llei de la ciència de Catalunya que ha de permetre “trobar l’encaix just i el punt de confluència i sinergia entre tots els àmbits on es produeix la recerca”.

Imatges

FOTO1