Representació de la Comissió Europea a Barcelona
Comunicat de premsa24 gener 2023Representation in Spain – Barcelona1 min read

Set investigadors que treballen en centres de recerca o universitats de Catalunya reben una beca “prova de concepte” del Consell Europeu de Recerca (ERC)

El Consell Europeu de Recerca (ERC) ha anunciat noranta noves beques Prova de concepte, que tanquen la ronda final del concurs 2022.

Això eleva a 366 el nombre total de becaris que ha rebut aquest finançament complementari per a la innovació, en dues convocatòries diferents del programa de treball de l'ERC de l'any passat.

Les subvencions, cadascuna amb un valor de 150.000 euros, ajuden els investigadors a superar la bretxa entre els descobriments derivats de la seva recerca de frontera i l'aplicació pràctica dels resultats, incloses les primeres fases de la seva comercialització. El finançament forma part del programa de recerca i innovació de la UE, Horizon Europe.

Els investigadors podran utilitzar aquest tipus de finançament per verificar la viabilitat pràctica dels conceptes científics, explorar oportunitats de negoci o preparar sol·licituds de patent. Les recents rondes de finançament donaran suport als investigadors que treballen en una àmplia gamma de disciplines.

Set dels noranta seleccionats estan duent a terme els seus treballs en centres de recerca o universitats catalanes: Pompeu Fabra (2), Institut de Microelectrònica de Barcelona IMB-CNM, Universitat de Girona, Fundació Institut Català de RECERCA DE L’Aigua ICRA, Institut de ciències fotòniques i Institute of Environmental Assessment and water research

Aquí trobareu la llista completa amb tots els investigadors seleccionats

Aquí la nota de premsa completa

Detalls