El talent de Barcelona es presenta a l’ISE per impulsar el sector audiovisual local : Servei de Premsa

El talent de Barcelona es presenta a l’ISE per impulsar el sector audiovisual local

29/01/2023



Temps estimat de lectura: 13 minuts

L’Ajuntament amb un estand propi i programació específica dona suport al sector audiovisual

Barcelona concentra el 57,1% dels llocs de treball i el 61,7% de les empreses amb assalariats del sector a l’àmbit català l’any 2022.

A través de Barcelona Activa, 10 empreses de la ciutat hi seran presents i exposaran els seus projectes de realitat virtual i metavers, entre d’altres

El Clúster Audiovisual de Catalunya, abordarà tendències clau del sector com la revolució dels platós de producció virtual amb pantalles LED o la immersivitat i les oportunitats en diferents àmbits audiovisuals com els concerts o el turisme

L’Ajuntament de Barcelona impulsa lecosistema empresarial i educatiu de laudiovisual de la ciutat a la fira ISE que tindrà lloc del 31 de gener al 3 de febrer al recinte Gran Via de Fira de Barcelona. L’Integrated Systems Europe és la fira líder mundial del sector audiovisual. Una fira que es converteix en un gran aparador de productes i solucions visuals i auditives d’avantguarda on els fabricants i proveïdors de serveis audiovisuals presenten les últimes innovacions desenvolupades per als sectors del mercat comercial i residencial. En aquesta segona edició a la ciutat presenta el futur de l’audiovisual amb més de 800 empreses expositores.

L’ISE reunirà a Barcelona la comunitat audiovisual global, fet que afavoreix la projecció internacional de lecosistema empresarial català, ric en creació de continguts i en l’aplicació de solucions audiovisuals.

L’Ajuntament de Barcelona a través de la seva Regidoria dIndústries Creatives i de Barcelona Activa, juntament amb el Clúster Audiovisual de Catalunya són presents a la fira de referència pel sector donant a conèixer, des de l’estand de la ciutat, projectes estratègics municipals i recolzant el teixit empresarial i acadèmic local en la seva projecció internacional.

El regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha destacat la importància que té per Barcelona acollir un saló com l’ISE, que “aglutina talent, competitivitat empresarial i creació de noves propostes innovadores en un sector estratègic i amb un enorme potencial de creixement com l’audiovisual, en què la nostra ciutat està ben posicionada”. “En cada edició, l’ISE ens mostra que el procés de transformació d’aquest sector és vertiginós, tant des del punt de vista tecnològic com pels efectes de la globalització i per les dinàmiques de concentració empresarial que es succeeixen arreu”, ha afegit.

 

 

L’espai propi de la ciutat es presenta amb el lema The european hub for the audiovisual talent, s’ubica entre els pavellons 4 i 5 de Fira de Barcelona Gran Via i compta amb 250 m2. En aquest espai es donaran a conèixer els serveis, recursos i programes que des de l’Ajuntament de Barcelona i a través de Barcelona Activa s’ofereixen a les empreses i professionals locals i internacionals del sector audiovisual. L’estand Barcelona és també compartit amb el Clúster Audiovisual de Catalunya que integra fins a 165 de les principals empreses i institucions que abasten tota la cadena de valor del sector audiovisual.

Es presentarà una instal·lació audiovisual única i immersiva en la qual podran participar les persones assistents. A través de l’escaneig de la seva imatge, s’entrarà simbòlicament a Barcelona, on es podrà formar part virtualment dels llocs més emblemàtics de la ciutat. Una experiència que permet compartir espais destacables de la ciutat i del seu ecosistema audiovisual.

L’estand comptarà amb una Àgora i amb un espai on s’organitzaran xerrades sobre temes d’actualitat i activitats de networking. També s’hi presentaran projectes i novetats, com els diferents programes que s’articulen des de Barcelona Activa com el Connectio, el Creamedia, els serveis de l’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE) i el Barcelona International Welcome Desk, o la presentació del Digital Impact, l’exposició d’arts digitals que tindrà lloc aquesta primavera al Disseny Hub Barcelona.

A més Barcelona Activa porta també a l’ISE 10 dempreses punteres del sector que presentaran solucions audiovisuals. Les start-ups exposaran projectes vinculats amb la realitat virtual o augmentada, la visualització 3D, la tecnologia blockchain, el metavers i experiències immersives, entre d’altres. Les empreses presents a l’ISE 2023 de la mà de Barcelona Activa seran: Estudio Gurugú, Reality Telling; Inmersia, Brickken, Immersium Studio, Pixeldreams, Union Avatars, Wildbytes, Univrse i Broomx

El Clúster Audiovisual de Catalunya, presenta les novetats de les principals empreses i institucions de la indústria audiovisual catalana del sector a la Fira. Les empreses que conformen el Clúster abordaran les dues tendències clau del sector: la revolució dels platós de producció virtual amb pantalles LED i l’impuls d’experiències en directe cada vegada més reals i immersives.

El Clúster Audiovisual de Catalunya organitzarà a l’espai Àgora conferències, trobades professionals i taules rodones per reflexionar sobre les innovacions, reptes i oportunitats en diferents àmbits audiovisuals, com els concerts o el turisme, o jornades amb representants de diversos clusters a nivell europeu, entre d’altres activitats. Destaca la sessió “Conversation with David Gray of Lux Machina (NEP Group), una trobada entre David Gray, director de Lux Machina, empresa californiana responsable de la producció virtual a “The Mandalorian” i “House of Dragon” i Joel Mestre, country manager de Nep Group, que parlaran de la seva experiència en producció amb platós virtuals en les seves produccions.

 

Barcelona pol central del sector audiovisual català

A Catalunya el sector de l’audiovisual el formen més de 3.609 empreses que sumen una facturació total de 6.703 milions d’euros i ocupen a unes 31.000 persones, segons l’estudi “El sector audiovisual a Catalunya realitzat per la Unitat Estratègica i Intel•ligència Competitiva d’ACCIÓ i la Direcció General d’Indústria de la Generalitat de Catalunya. (Dades Maig 2022)

Entre 2017 i 2021 Catalunya va rebre 54 projectes del sector, que van captar 167 milions d’euros i van generar 2.774 llocs de treball. El capital invertit al 2021 arriba als 47 M€, xifra que representa un augment interanual del 36,5 % i representa el millor registre de la sèrie històrica.

A Barcelona i a l’Àrea Metropolitana hi ha una indústria diversa i transversal, amb empreses que cobreixen tota la cadena de valor audiovisual: continguts, comunicació, esdeveniments, tecnologia, entreteniment i mitjans de comunicació.

Barcelona és el pol central del sector audiovisual de Catalunya i concentra el 57,1% dels llocs de treball i el 61,7% de les empreses amb assalariats del sector a l’àmbit català l’any 2022.

El sector audiovisual a Barcelona assoleix, el 4t trimestre de 2022, 15.553 llocs de treball, xifra que suposa un 57,1% de locupació total del sector a Catalunya. Per subsectors, destaca l’Edició, que suposa el 68,6% dels llocs de treball del total de Catalunya, seguida pel Cinema, vídeo i música (60,7%) i la ràdio i televisió (21,2%).

El 4t trimestre de 2022 Barcelona registra 1.059 empreses amb persones assalariades del sector audiovisual, el 61,7% de les de Catalunya. En aquest cas, per subsectors destaquen, en aquest ordre, el Cinema, vídeo i música (68,2%), l’Edició (59,7%) i la ràdio i televisió (29,9%).

El sector audiovisual presenta un gran dinamisme empresarial, i en aquest sentit, destaca que el 57,2% del teixit productiu del sector a Barcelona es va constituir després de lany 2011, xifra que supera en 10 punts el referent al conjunt dels agents de la ciutat.

Els districtes amb més societats amb activitat econòmica de l’audiovisual són l’Eixample, Sant Martí, Sarrià-Sant Gervasi i Gràcia, que representen prop de tres quartes parts (73,3%) del conjunt del sector a la ciutat. En termes d’especialització (BCN=1), destaca Gràcia amb un índex d’especialització de 2,0 i Sant Martí, amb un índex d’1,7, amb resultats especialment remarcables als barris del Parc i la Llacuna del Poblenou (3,1), la Salut (2,7), el Poblenou (2,4), la Vila Olímpica de Poblenou (2,2) i la Vila de Gràcia (2,0).

 

EMPRESES DE BARCELONA ACTIVA PRESENTS  A LISE

BRICKKEN: És una start-up enfocada en la tecnologia blockchain que ha desenvolupat una app que permet a qualsevol usuari i des de qualsevol lloc tenir accés a finançament per al seu projecte mitjançant l’emissió i distribució de tokens.

Cada projecte tindrà la independència per a involucrar la seva comunitat i futura audiència, monetitzant i construint la seva fidelitat oferint-los una experiència inoblidable combinada amb benefici financer.

Presenten a ISE el funcionament de la seva aplicació i com aquesta tecnologia és realment innovadora per a la industria de l’entertainment.

Presentaran “clips” d’un documental social que ha estat finançat amb la seva tecnologia.   http://www.brickken.com

 

BROOMX: És una start-up tecnològica enfocada en crear experiències immersives en espais físics mitjançant la combinació de hardware, software i plataforma de contingut.

Presenten a l’ISE una solució específica per a professionals del sector salut destinada a millorar:el benestar emocional dels pacients, reduir la percepció del dolor, generar teràpies que estimulin les funcions cognitives i treballar habilitats adaptatives.

https://www.broomx.com

 

ESTUDIO GURUGÚ: És una PIME audiovisual, enfocada en la creació de continguts de vídeo 360º VR, transmissió en directe 360,  torneigs d’esports en directe i realització d’esdeveniments híbrids.

Mostren a l’ISE narracions mitjançant realitat virtual produïdes pel seu estudi amb un nou concepte de narrativa que incorpora videojocs, vídeo 360 i àudio ambisònic.

http://www.estudioguruguru.com

 

IMMERSIUM STUDIO: És una start-up enfocada en la generació de solucions d‘aprenentatge fent servir la Realitat Virtual. Desenvolupen experiències altament realistes (escenaris i persones reals) que generen contextos rellevants per als seus usuaris en l’aprenentatge de Skills com “treball en equip”, comunicació, resolució de problemes, habilitats directives, empatia.

Mostren a l’ISE experiències d’aprenentatge de “Soft Skills” mitjançant la Realitat Virtual i l’ús del vídeo 360. Els usuaris es veuran immersos en una situació on hauran d’interactuar amb diferents perfils comunicatius i aprendre quines estratègies funcionen millor a cadascun d’aquests perfils.

https://immersiumstudio.com

 

INMERSIA: És una start-up tecnològica que està desenvolupant la propera generació d’ulleres intel·ligents d’AR i VR per a l´ús diari. Les seves ulleres, InmersiaLens, amb tecnologia òptica patentada per Inmersia, ofereixen l’experiència més immersiva del mercat en un dispositiu molt compacte i indistingible d’unes ulleres convencionals.

Presenten per primera vegada l’última versió del seu sistema òptic inMirror. El desenvolupament consisteix en un sistema de projecció compacte i unes lents primes i transparents integrades en un parell d’ulleres normals, que proporcionen experiències de AR i VR amb un grau d’immersió proper als 150º de camp de visió.

https://www.inmersia.com

 

UNION AVATARS: És la primera start-up enfocada en avatars que ofereix solucions d’identitat per al metavers, unint la gestió d’identitats amb mons virtuals 3D per a un metavers obert.

Mitjançant l’ús de NFT, poden construir un sistema d’interoperabilitat orientat a oferir la millor experiència d’usuari, reduint la fricció associada a la incorporació dels usuaris de Web3.

La seva proposta comença amb la creació d’un avatar realista a partir d’una sola selfie en només 30 segons, i després encunyar aquest avatar en un NFT imbricat que contindrà les dades d’identificació de l’usuari, el que anomenen “Soul NFT”. Els usuaris podran emmagatzemar els actius digitals que volen portar d’una “plataforma” a d’altres, romanent com a únics propietaris dels seus actius, mantenint el control total.

www.unionavatars.com

 

PIXELDREAMS: aquesta PIME és una agència de comunicació especialitzada en l’aplicació de la Visualització 3D per als àmbits de la comunicació i el màrqueting digital.

Utilitzen les més avançades tècniques de visualització 3D, com l’animació 3D, la Realitat Augmentada ó la Realitat Virtual per tal que els seus clients puguin mostrar el seus serveis i/o productes, a internet, a esdeveniments, a fires, congressos…La visualització en 3D permet que els clients puguin optimitzar la presa de decisions davant de projectes i també afavoreix el procés de venda.

Presenten el seu software per a Esdeveniments Virtuals en 3D, una aplicació informàtica en format desktop que permet convertir l’entorn de l’escriptori de l’ordinador en un petit plató de televisió per a la realització d’esdeveniments corporatius mitjançant hologrames i models virtuals interactius.

https://pixeldreams.info

 

REALITY TELLING: És una start-up de recent creació enfocada a experiències immersives amb tecnologia 360/ Realitat Augmentada/ Realitat Virtual a entitats que operen al sector sociosanitari.

Un dels seus propòsits és connectar marques, organitzacions i empreses amb causes a través d’històries i continguts 360/AR/VR, aconseguint un impacte positiu per als participants.

https://www.realitytelling.com/

 

UNIVRSE: ës una start-up enfocada en el desenvolupament de solucions i aplicacions de VR multiusuari per a espais de trànsit com ara museus, institucions culturals i esportives, showrooms industrials, fires, esdeveniments de màrqueting…

El seu software, permet executar i gestionar fàcilment qualsevol tipus d’instal·lació VR en espais físics de qualsevol mida i forma i per a un gran nombre d’usuaris simultanis (100 ó més).

Mostraran el seu software, Univrse Experience Manager, que per una banda permet controlar eficaçment i còmodament tots els aspectes relacionats amb una instal·lació de VR multi-usuaris i per altra a través de Univrse Framework agilitzar el treball dels creadors de continguts a l’hora de produir qualsevol experiència/aplicació de VR multiusuaris.

https://www.univr.se

 

WILDBYTES: aquesta start-up és una agencia d’innovació experiencial que crea productes i serveis a través de tecnologies immersives como ara la Realitat Augmentada, la Realitat Virtual, Metavers o la intel·ligència artificial enfocada a marques globals que busquen formes innovadores de connectar amb la seva audiència.

Mostren a ISE les seves capacitats de disseny i producció d’experiències impactants, multiplataforma i de gran abast per aquelles marques dirigides a consumidor que pretenen adoptar la millor estratègia per accedir al Metavers. Mostraran dues experiències amb H&M InnovationX i Pull& Bear live show on Roblox.

https://www.wildbytes.cc/

 

EMPRESES ASSOCIADES AL CLÚSTER AUDIOVISUAL DE CATALUNYA A LISE 2023

Els 31 socis del clúster que participen a l’ISE 2023 estaran presents a la fira amb estands propis i també sota els paraigües dels estands de l’Ajuntament de Barcelona i d’ACCIÓ, i exposen experiències i solucions audiovisuals úniques, com:

WINDOWSIGHT: amb seu a Barcelona, és una plataforma d’streaming per a l’exhibició d’arts visuals des de qualsevol televisió que dóna accés a un arxiu amb més de 12.000 peces artístiques de més de 200 creadors d’arreu del món. En col•laboració amb l‘ISE, a la fira presenta una experiència visual i cultural: un passadís de 1.000 m² amb 36 pantalles grans als laterals on es projecten 540 obres.

GRUP LAVINIA I UNIVRSE: Lavinia, grup empreses dedicades a crear, produir i difondre continguts digitals i audiovisuals, i Univrse, tecnològica que crea experiències immersives amb realitat virtual i realitat augmentada, presenten conjuntament una experiència de realitat virtual multiusuari en un espai de 380 m².

ONIONLAB: l’empresa catalana internacionalment reconeguda per utilitzar la projecció mapping i la realitat virtual en esdeveniments i espectacles audiovisuals porta la instal•lació “Xarxa”, un experiència immersiva que connecta emocions, música i llum

SONO: empresa amb seu a Barcelona que ofereix solucions integrals per a esdeveniments, projectes d’integració i museístics, escenaris i instal•lacions audiovisuals. A l’ISE presenta Edison PRO, una innovadora aplicació de reproducció que fa servir la realitat augmentada i els entorns virtuals i que permet convertir presentacions i conferències en experiències immersives.  SONO ha creat l’experiència immersiva de l’estand de l’Ajuntament de Barcelona compartit amb el Clúster Audiovisual de Catalunya a l’SE.

CCMA: La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) comptarà amb un estand de 200 m² on oferirà, entre d’altres, l’emissió de cançons del concert d’“Eufòria” enregistrades amb tecnologia 360º 3D, i l’emissió en directe, amb càmeres 360°, de les actuacions dels Castellers de Vilafranca.

GESTMUSIC (BANIJAY IBERIA): Gestmusic presenta la seva pantalla virtual vanguardista, una nova experiència per a qualsevol tipus d’empresa que vulgui realitzar una producció basada en entorns virtuals amb tecnologia d’alta gamma. El set aconsegueix integrar entorns virtuals en què dissenyar i gravar productes audiovisuals, des d’anuncis publicitaris fins a programes televisius, ficció i entreteniment.

D&B AUDIOTECHNKIK: exhibirà tota una gamma de solucions de disseny i tecnologia específiques d’instal·lació. A la seva Demo Room, es convidarà als visitants a experimentar el d&b Soundscape i a conèixer en què consisteix la reproducció d’àudio basada en objectes i els seus beneficis.

INFiLED: companyia global líder en desenvolupament i fabricació d’equips de vídeo LED de gran grandària, amb seu a Shenzhen i filial a Barcelona, entre d’altres. L’estand d’INFiLED a l’ISE comptarà amb més de deu instal·lacions. Presentaran un estudi XR per a realizar demostracions en temps real de solucions avançades de XR i producció virtual. A més a més de la solució TITAN-X, pantalles transparents per a esdeveniments.

VISYION: exposa un plató de pantalles LED i ofereix una taula rodona per a parlar del seu nou projecte VIVIM.

LANG IBERIA: empresa proveïdora d’equipament de vídeo, que ofereixen lloguer i venta de productes d’alta gamma i la seva instal·lació i operativa.

BLIT: és un estudi creatiu de contingut per a marques, esdeveniments, música i art. Treballen amb grans empreses i institucions des del disseny visual fins a les experiències immersives

BLACKFISH: exposarà el ventall de solucions que ofereixen, com la fabricació de mediaservers per a alimentar les pantalles LED dels platós de TV; millors eines per a fer mappings; un plató propi per a realitzar directes o gravacions en entorns virtuals. Es podrà veure un tour 360 de VR pel seu estudi, així com una experiència immersiva en alguns dels entorns que han creat aquest any.

EBANTIC: presentarà els seus nous projectes en Integració de Blockchain, IA, redacció de notícies al núvol, sistemes d’intercanvi i gestió col·laborativa de notícies i programes, portals web de notícies i indústria 4.0.

EMOGG: és una empresa que ofereix tecnologia capaç d’identificar les emocions dels usuaris en sessions en directe de, per exemple, videojocs online.

MINORIA ABSOLUTA: a través de la seva empresa Layers of Reality han creat diverses experiències immersives en alguns estands de la fira, com el de Catalunya Media City.

NRD MULTIMEDIA: dissenya centres de producció audiovisual amb solucions professionals obertes i escalables per a cada client.

També hi seran presents empreses com AVIXA, FX Animation, Eurecat, Ecija, Bah Studios, Ovide, Filmsnomades, Cymatic, NEP, Caixaforum, Filmin, XAL i Serializados, que participen en conferencias i trobades.





Paraules clau

ISE/ sector audiovisual/