26/01/2023

El catedràtic de la URV Jorge Joven rep un ajut de 150.000 euros per millorar el tractament amb radioteràpia

L'Associació contra el Càncer a Tarragona atorga aquest ajut a un projecte que fa més precisa aquest tipus de teràpia en pacients amb càncer de mama metastàsic

Equip d'investigadors de la Unitat de Recerca Biomèdica, amb Jorge Joven al centre.

El Catedràtic de la URV, Jorge Joven, que dirigeix la Unitat de Recerca Biomèdica de la Universitat i l’Institut Universitari Pere Virgili (IISPV), ha rebut un ajut de 150.000 euros de l’Associació Contra el Càncer de Tarragona, el primer que atorga aquesta entitat. Aquests diners es destinaran a un projecte de recerca que té l’objectiu de millorar la resposta al tractament i la qualitat de vida de les pacients amb càncer de mama metastàsic.

Amb aquesta investigació s’estudiarà, des del punt de vista molecular, un tipus de radioteràpia coneguda com a estereotàctica ablativa, que emet altes dosis de radiació a localitzacions molt concretes per protegir els teixits sans i eliminar els tumors de forma més precisa.

S’ha demostrat que la recerca és clau per aconseguir noves eines de diagnòstic precoç i tractaments més específics i eficients. En els darrers vint anys, la supervivència al càncer ha augmentat un 20% i un 60% dels pacients amb càncer reben tractament radioteràpic, motiu pel qual és clau impulsar la recerca en aquest camp.

Comenta