Empresa i Treball

L associació Tech Barcelona obre el Pier07, un nou `hub¿ d¿innovació empresarial destinat a la salut

L'associació Tech Barcelona obre el Pier07, un nou 'hub' d'innovació empresarial destinat a la salut

query_builder   23 febrer 2023 15:05

event_note Nota de premsa

1. Es tracta d’un espai de 6.000m2 i amb capacitat per acollir 500 professionals d’startups, grans empreses, centres de recerca, hospitals, universitats i de l’administració
  2. El projecte compta amb el suport i la participació d’ACCIÓ
  3. A la inauguració d’aquest dijous hi han participat el conseller de Salut, Manel Balcells; el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos, i el president de Tech Barcelona, Miguel Vicente, entre d’altres

L’associació Tech Barcelona i la Generalitat de Catalunya han inaugurat aquest dijous el Pier07, un nou hub d’innovació empresarial en l’àmbit de la salut i les ciències de la vida. Es tracta d’un espai de 6.000m2 amb capacitat per acollir 500 professionals d’startups, grans empreses, centres de recerca, hospitals, universitats i de l’administració. Aquest projecte compta amb el suport i la participació d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-.

L’edifici, situat a la Via Laietana de Barcelona, ha estat inaugurat aquest dijous pel conseller de Salut, Manel Balcells i Díaz; el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i el president de Tech Barcelona, Miguel Vicente, entre d’altres.

L’espai, que es divideix en vuit plantes, té per objectiu fomentar la col·laboració entre tots els agents de l’ecosistema del sector de la salut a Catalunya i accelerar la innovació tecnològica en aquest àmbit. Les instal·lacions compten amb un espai d’oficines i zones de reunions, un auditori i diversos espais per al coworking. El projecte també compta amb suport d’entitats públiques del sector de la salut com l’Hospital Vall d’Hebron, l’Hospital de Bellvitge i l’Hospital Sant Joan de Déu, i d’empreses i entitats com Ferrer, Boehringer Ingelheim, Novartis, Uriach, Vifor Pharma, Ediciones Mayo, Nestlé o l’i2cat, entre d’altres.

Durant la inauguració, el conseller de Salut, Manel Balcells i Díaz, ha assegurat que “avui es consolida una cosa que somiàvem que havia de passar. Tenim un sector de primera línia que genera riquesa en un ecosistema de talent de les ciències de la vida amb grans centres de recerca, amb centres tecnològics i amb el Biocat. El sistema és bo i hem de fer que les solucions tecnològiques resolguin problemes per millorar la qualitat de vida de la gent. Amb aquest edifici tenim un espai on podem fer que les coses passin i que puguem implementar en el sistema públic els avenços tecnològics que aconseguim”, ha explicat.

El secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, ha subratllat que “el Pier07 és moltes coses: un hub de referència empresarial i emprenedor, un punt de trobada de tot el sector de la salut i les ciències de la vida i un imant per al talent”. Castellanos ha recordat que aquesta tipologia de ‘hub’ és “una fórmula que s’ha demostrat que funciona, que permetrà accelerar el sector de la salut i contribuir a consolidar i projectar encara més Barcelona com una ciutat dinàmica i innovadora”. “No és casualitat que el primer espai de Tech Barcelona destinat només a un sector estigui especialitzat en el de la salut: un sector de primera magnitud, molt permeable a la innovació i que genera prop del 9% del PIB del país i per això, des del Govern, a través d’ACCIÓ, estem molt satisfets de formar part d’aquest projecte de país”, ha conclòs.

Miguel Vicente, president de Tech Barcelona, explica que “des de Tech Barcelona generem aquests espais per afavorir la creació i creixement de noves empreses, així com la interacció amb altres agents de l'ecosistema”. El Pier 07 és el primer espai amb un plantejament sectorial: la salut. Miquel Martí, CEO de Tech Barcelona, explica com la salut i les ciències de la vida han esdevingut un sector estratègic pel país: “Actualment, tenim un ecosistema madur capaç de mobilitzar des de la recerca i el desenvolupament, fins a parcs científics, universitats, hospitals, corporacions com fins al sistema públic. El Pier07 és el pas lògic en l’estratègia de l'associació d'apropar la tecnologia i les solucions amb marca Barcelona allà on viuen les persones”.

El Pier07, l’únic hub especialitzat en un sector específic, s’emmarca en l’estratègia Urban Tech Campus, el projecte de Tech Barcelona que es basa en l’impuls a una xarxa d’espais que es configuren com a hubs d’innovació, especialitzats en sectors o tecnologies de gran potencial i que articulen al seu voltant agents de tot tipus, tant públics com privats. El 2016 es va posar en funcionament el Pier01 del Port Vell, mentre que dos anys després, ho va fer el Pier03 de Reina Isabel II.

Un sector clau a Catalunya

D’acord amb l’Informe de la BioRegió de Catalunya 2022, impulsat per BiocatCataloniaBio & HealthTech i ACCIÓ, el sector de les ciències de la vida representa el 8,7% del PIB de Catalunya. Aquest àmbit agrupa més de 1.350 empreses que exporten més del 53% de productes de ciències de la vida i la salut de l’estat espanyol. En total, més de 247.000 persones treballen en aquest sector a Catalunya -el 7% de la població ocupada-. El 2022, les startups de salut de Catalunya van aixecar 445 milions d’euros d’inversió.

D’altra banda, segons dades d’ACCIÓ, a Catalunya hi ha actualment més de 2.000 startups, un 6,3% més que el 2021. Les startups catalanes han captat 1.653 milions d’euros d’inversió el 2022, un 4,3% més que l’any anterior i la xifra més alta de la sèrie històrica, segons càlculs d’ACCIÓ a partir de la base de dades Dealroom. Des del punt de vista sectorial, les startups catalanes es dediquen a la salut (16%), els serveis empresarials i software (12%); les TIC i el mòbil (6%); l’alimentació (5%) i les finances (5%).

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

1. Twitter @accio_cat | Twitter @empresacat | Twitter @treballcat
  2. Facebook @acciocat
  3. Linkedin ACCIÓ