Recerca i Universitats

Consell Social UAB

El conseller Nadal es compromet a renovar els Consells Socials de les universitats públiques catalanes per enfortir-les de cara als reptes futurs

query_builder   1 març 2023 18:48

event_note Nota de premsa

·Ho ha dit avui en l’acte de presa de possessió de la nova presidenta del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

·El conseller ha posat en valor el fet que les dones que presideixen consells socials a les universitats públiques de Catalunya ja son majoria

Consell Social UAB{"name":"2023/03/01/18/45/b9bd7413-66ca-4ab6-b5f0-9f96df4ca0de.jpg","author":"DREU","type":"0","location":"0","weight":151092}

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal i Farreras, ha evidenciat el seu compromís per impulsar la renovació dels Consells Socials de les universitats públiques catalanes per tal d’enfortir-les de cara a afrontar els reptes futurs juntament amb els equips de govern. Concretament, el conseller ha anunciat que desplegarà “tots els mecanismes que siguin necessaris perquè tots els Consells Socials de les universitats públiques de Catalunya puguin constituir-se en plenitud” amb l’objectiu de “fer el possible perquè els Consells Socials de les universitats catalanes compleixin el seu objectiu per tal que universitat i societat no es donin l’esquena i es donin la mà”.

Nadal ho ha dit avui en l’acte de presa de possessió de la nova presidenta del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Tània Nadal Vicens, que ha agafat el relleu del president sortint, Gabriel Masfurroll Lacambra. En la seva intervenció, el conseller Nadal també ha destacat com a fet rellevant que amb la presa de possessió de Tània Nadal “quatre dels set Consells Socials de les universitats públiques de Catalunya estan presidits actualment per dones, que ara son majoria”. A més de la UAB, els altres Consells Socials presidits per dones són el de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), amb Montserrat Guàrdia Güell; la Universitat de Girona (UdG), amb Maria Assumpció Vila; i la Universitat Pompeu Fabra (UPF), amb Montserrat Vendrell Rius.

El conseller ha subratllat que és important “avançar en les polítiques d’igualtat de gènere no com un absolut determinant sinó com a un objectiu desitjable en tots els àmbits” i, en aquest sentit, s’ha congratulat pel nomenament ahir per part del Govern de les dues noves rectores de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Per la seva banda, el rector de la UAB, Javier Lafuente Sancho, ha agraït al seu torn la tasca del president sortint i la seva dedicació al capdavant del consell social al llarg de dos mandats: “la seva labor ha estat generosa i fructífera i ha contribuït àmpliament a millorar el coneixement que la societat té de la Universitat” ha dit.

El Consell Social d’una universitat és l’òrgan mitjançant el qual la societat participa en la universitat. Cadascuna de les universitats públiques de Catalunya té un consell social compost per quinze membres, nou persones representatives de la societat catalana i sis membres del consell de govern de la universitat.

Tània Nadal Vicens

És llicenciada en Ciències Econòmiques al Haverford College (EUA)i màster en Administració i Direcció d’Empreses (MBA) al Harvard University Graduate School Business Administration (Boston, EUA).

Fins ara havia estat vicepresidenta del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) des del 2014, membre del Consell d’Administració de Clíniques MI i de la Junta Directiva d’Egarsat. També ha estat directora General de Women’s Health Institute i directora d’Estratègia de la Fundació Itinerarium, entre d’altres càrrecs.

Nadal col·labora amb la Fundació Impulsa com a responsable d’involucrar el teixit empresarial i la societat civil de Sabadell en la Fundació per a l’establiment de col·laboracions.

El Govern a les xarxes
undefined