Recerca i Universitats

El conseller NAdal al Campus Terres de l'Ebre

Visita al Campus Terres de l'Ebre de la URV

Conseller Nadal: "El Campus de la URV a Tortosa és un capital inimaginable per a les Terres de l'Ebre"

query_builder   27 febrer 2023 14:36

event_note Nota de premsa

Visita al Campus Terres de l'Ebre de la URV

·El conseller de Recerca i Universitats s’ha reunit amb el rector i els degans i deganes de les facultats amb presència al Campus

·Nadal ha subratllat el fet que els nous pressupostos destinen per primera vegada més de 1.000 milions d’euros a les universitats públiques

El conseller Nadal al Campus Terres de l'Ebre{"name":"2023/02/27/14/19/01f0ebbc-01c0-47ba-9972-b59d122b48d0.jpg","author":"DREU","type":"0","location":"0","weight":118053}

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal i Farreras, ha manifestat que “el Campus de la URV a Tortosa és un capital inimaginable per a les Terres de l’Ebre. Si no hi fos, s’hauria d’inventar”. El conseller ha afegit tot seguit que “aquest Campus amb els seus estudis actuals és ja un campus de futur, i el futur de les Terres de l’Ebre passa també per aquí”. Nadal ha fet aquestes declaracions en la visita que ha fet avui al Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV), a Tortosa. Acompanyat del rector de la URV, Josep Pallarès Marzal, el director del campus, Xavier Farré Albendea, i la coordinadora Laia Grau Castel, Nadal ha fet un recorregut per les instal·lacions i les facultats que hi despleguen els seus estudis, com són les d’Economia i Empresa, Ciències de l’Educació i Psicologia, i Infermeria.

En la una reunió mantinguda amb el rector de la URV, membres del seu equip de govern, degans i deganes de les facultats, el conseller ha subratllat que amb els nous pressupostos del Departament de Recerca i Universitats per primera vegada es destinaran més de 1.000 milions d’euros a les universitats públiques i també que el pla d’infraestructures universitàries creix en 15 milions fins arribar als 51 milions d’euros, el que permetrà “modernitzar els campus i donar resposta a les necessitats del sistema”.

Per la seva banda, el rector de la URV ha valorat molt positivament l’existència d’una conselleria específica de Recerca i Universitats, un fet “molt important per a tot el sistema universitari català” ha dit. Pallarès ha remarcat que el primer gran repte del Campus per seguir creixent és “disposar del professorat adequat per seguir assegurant la qualitat dels ensenyaments”.

Pel que fa a la implantació d’estudis universitaris en el territori, Nadal ha felicitat la URV per l’èxit en el desplegament dels estudis a Terres de l’Ebre i, concretament, “l’aposta guanyadora” feta amb els programes acadèmics de simultaneïtat de dobles titulacions que han ajudat que el Campus hagi assolit aquest curs, amb 850 estudiants matriculats, el seu màxim històric.

L’equip docent del Campus ha explicat al conseller que aquests estudis potencien la col·laboració interdisciplinària, milloren l’eficiència universitària, i reforcen la formació i el perfil professional de l’estudiantat que, al seu torn, obté dues titulacions de manera combinada, adquirint els coneixements i les competències dels dos estudis que la integren, i per aquest motiu els fan especialment atractius. Actualment hi ha programades tres dobles graus: Administració i direcció d’empreses / Màrqueting ESIC; Educació infantil / Educació primària; i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport / Fisioteràpia.

En la seva visita a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia el conseller ha tingut ocasió de conèixer el projecte Mentor que propicia que alumnes de segon curs facin acompanyament dels de primer.Pel que fa als estudia d’Infermeria, Nadal ha posat de relleu l’”esforç desplegat des del Departament i el Govern per incrementar el nombre de places a tot Catalunya” i això, en el cas de la URV, s’ha traduït en 55 noves places, 7 de les quals corresponen a la facultat d’Infermeria del Campus de Terres de l’Ebre.

Pel que fa als estudis de Medicina i a la petició de la URV per incloure una nova unitat docent al Campus de Terres de l’Ebre, concretament a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, Nadal ha expressat que la concreció del projecte comptarà amb l’assessorament del Direcció General d’Universitats del Departament però ha recalcat que, si bé “la implantació d’un grau en medicina a les Terres de l’Ebre és un camí possible, passa per garantir estructures hospitalàries assistencials i de professorat adequades. Aquest és un tema que requereix que es facin les coses bé”.

Imatges

Foto1