Direcció General de Comunicació

El Govern aprova el Decret de creació de l¿Observatori del Patrimoni Natural i la Biodiversitat

El Govern aprova el Decret de creació de l'Observatori del Patrimoni Natural i la Biodiversitat

query_builder   7 març 2023 15:04

event_note Nota de premsa

1. L’Observatori, que es va presentar l’estiu de l’any passat, és un ens participatiu creat per compartir coneixement i col·laborar per millorar les polítiques de gestió i conservació de la natura
  2. Està impulsat pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, a través del CREAF i del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya

El Govern ha aprovat el Decret de creació de l’Observatori del Patrimoni Natural i la Biodiversitat, promogut pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a través del CREAF i del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya. El nou organisme, que ja es va presentar l’estiu passat, ha d’organitzar i difondre la informació i el coneixement de la informació sobre el patrimoni natural i la biodiversitat de Catalunya amb rigor científic. Aquesta informació ha de ser la base per poder prendre les millors decisions i fer front als reptes actuals en la conservació de la natura davant els efectes del canvi global que l’afecta.

La creació de l’Observatori del Patrimoni Natural i la Biodiversitat és una acció prioritària prevista en l’Estratègia del patrimoni natural i la biodiversitat de Catalunya aprovada pel Govern de la Generalitat de Catalunya el juliol de 2018. Té la voluntat de ser referència a Catalunya per orientar la presa de decisions en tots els temes relacionats amb la natura. La seva comesa és organitzar, integrar, tractar i difondre tota la informació disponible sobre el patrimoni natural català i esdevenir un fòrum de trobada i participació d’entitats que fan recerca científica en aquest àmbit i donar-hi accés a les persones i col·lectius que necessitin aquest coneixement per desenvolupar les seves activitats. Oferir tota aquesta informació és clau per orientar i prioritzar adequadament els esforços de gestió i planificació territorial a partir del coneixement de la nostra riquesa natural i de l’avaluació de l’estat de conservació de les espècies, els hàbitats i els espais naturals.

Pla de Govern
El Govern a les xarxes