Drets Socials

Fons Next Generation EU

Drets Socials aposta per la innovació i les millores tecnològiques que transformin l'atenció social

query_builder   8 març 2023 11:15

event_note Nota de premsa

Amb una dotació de 14,1M€, dues línies de subvenció finançades amb fons Next Generation EU faran possible prop d’una cinquantena d’iniciatives d’innovació i millora dels serveis socials arreu del país

Es tracta de projectes proposats per ens locals, entitats, universitats i centres de recerca i agents socioeconòmics que treballen en l’àmbit de les polítiques socials

Drets Socials destinarà 14.111.000 euros fins 2025 a projectes d’innovació social així com a millores tecnològiques que contribueixin a transformar els models de gestió dels serveis socials. Es tracta de 48 iniciatives que agents de l’àmbit de les polítiques socials han presentat en dues de les línies incloses en la convocatòria de subvencions del fons Next Generation EU, impulsada pel Departament.

Amb aquests ajuts es vol contribuir a accelerar la transformació de l’atenció social que lidera Drets Socials, en la línia fixada per l’agenda europea. Per estendre aquests canvis entre el conjunt d’actors del sector social, el Departament ha publicat la proposta de resolució d’aquestes dues línies de subvencions als projectes presentats per entitats, ens locals, universitats i centres de recerca i d’altres agents socioeconòmics de l’àmbit social.

En aquest sentit, la transformació amb què ja treballa la conselleria i que aquesta convocatòria permet accelerar té com a objectius, entre d’altres, l’aposta per la innovació social, la implementació d’una transformació tecnològica dels serveis socials amb projectes pilot innovadors i la promoció de la digitalització de processos.

A fi d’encaminar les actuacions del teixit d’agents implicats en l’atenció social cap a aquests objectius, s’han resolt les línies següents:

Línia 3. Projectes tecnològics que contribueixin a la millora i transformació dels models de gestió dels serveis socials

Aquesta línia promou avenços tecnològics i l’evolució dels sistemes d’informació en l’àmbit dels serveis socials, una eina imprescindible per donar resposta als reptes socials actuals i futurs com són l’envelliment de la població, les necessitats complexes d’atenció o la integració social i sanitària, entre d’altres. En aquest sentit, es financen projectes que afronten la revisió dels models d’atenció, agilitzen la resposta a la ciutadania o simplifiquen els processos administratius. Són, en definitiva, una aposta per millorar la gestió de la intervenció social que permeti disposar d’informació per planificar o establir patrons capaços d’avançar les necessitats socials.

La resolució provisional inclou 21 projectes que rebran un finançament de 6.111.000 euros per a la construcció, la millora o l’actualització del programari dels sistemes d’informació. També per a l’adquisició de llicències i la renovació, la millora o l’actualització del maquinari necessari per implantar aquestes actuacions.

Línia 4. Projectes d’innovació en serveis socials

Aquesta línia subvencionarà 27 projectes pilot d’innovació en serveis socials que posen en pràctica iniciatives pioneres en què és possible avaluar l’impacte per extreure’n reflexions i resultats per al conjunt de la societat i del sistema.

Els projectes proposats també promouen l’intercanvi de coneixement i d’aprenentatge per orientar els processos de modernització i impulsar noves línies de treball i d’intervenció amb la implicació de les administracions.

La dotació econòmica d’aquesta línia és de 8.000.000 d’euros.

Cap a un nou model d’atenció social

En el marc del programa Next Generation EU i amb una partida global de prop de 400 M€, el Departament ha distribuït aquests fons europeus en un seguit d’instruments de què disposa la conselleria per actuar arreu del territori. En aquest sentit, es financen projectes propis del Departament, el contracte programa amb els ens locals o les convocatòries de subvencions adreçades als agents que treballen en l’àmbit de les polítiques socials.

A banda de la proposta de resolució de les dues línies publicades, Drets Socials va emetre fa unes setmanes la resolució provisional de les línies 1, 2 i 5 d’aquesta mateixa convocatòria. En aquest cas, amb una dotació total de 142.350.000 euros, les subvencions permetran la construcció o remodelació de 117 residències i centres de dia, l’impuls de 33 projectes tecnològics al servei de les cures, la modernització i transformació ecològica i digital de 14 serveis residencials que atenen infants tutelats o joves extutelats i la transició energètica de 41 instal·lacions juvenils.

El Departament també va resoldre a finals de l’any passat la convocatòria adreçada a ens locals per a dur a terme projectes de millora de l’accessibilitat als espais d’atenció ciutadana, tant físics com telemàtics. Concretament, Drets Socials destina, fins el 2024, 3.941.000 euros del Next Generation EU a 86 municipis i 1 consell comarcal que van presentar-hi sol·licitud.

logos{"name":"2023/03/08/11/02/f5c3bcee-5793-4a3d-a543-41da885d8eae.jpg","author":"dso","type":"0","location":"0","weight":212944}

Pla de Govern
El Govern a les xarxes