Recerca i Universitats

Serra Húnter Programme

Primera crida anual del pla de contractació

Nova convocatòria del Pla Serra Húnter per captar personal docent i investigador universitari amb criteris d'excel·lència internacional

query_builder   19 març 2023 10:30

event_note Nota de premsa

Primera crida anual del pla de contractació

1. El Departament de Recerca i Universitats finança el 50% del cost de les noves contractacions amb un pressupost de 18,6 milions d'euros
  2. Fins el 30 de març, es poden optar a 49 contractacions en la categoria de professorat lector tenure-eligible
  3. A partir de l’11 d’abril s’obrirà la convocatòria per cobrir tres contractacions més de professorat agregat
  4. L’objectiu és la incorporació a les universitats públiques de personal docent i investigador altament qualificat amb mèrits homologables als dels estàndards internacionals
Pla Serra Húnter{"name":"2023/03/19/10/28/5eb64561-2930-424d-b2b2-a20915c99fa4.png","author":"DREU","type":"0","location":"0","weight":22195}

El Pla Serra Húnter obre la primera de les dues convocatòries anuals de contractació de personal docent i investigador a les universitats públiques catalanes amb criteris d’excel·lència internacional. Aquesta crida ofereix un total de 52 places, 49 corresponents a contractacions en la categoria de professorat lector amb voluntat de permanència (tenure-eligible lecturer) i tres de professorat agregat (associate professor). L’objectiu d’aquestes convocatòries és la incorporació a les universitats públiques catalanes de personal docent i investigador altament qualificat i amb mèrits homologables als dels estàndards internacionals.

Els aspirants han d’estar en possessió del doctorat i disposar d’una trajectòria acadèmica excel·lent, preferentment amb experiència internacional. Per a les ofertes de professorat agregat, cal disposar d’almenys tres anys d’experiència postdoctoral. Les persones seleccionades per comissions de selecció integrades per acadèmics, nacionals i internacionals, de prestigi reconegut, hauran de dur a terme tasques docents així com cooperar amb els grups de recerca existents i/o desenvolupar noves línies de recerca complementàries.

Les ofertes s’engloben en els camps d’estudi següents: arquitectura, biologia, ciències de la terra, ciències polítiques i socials, economia, educació, enginyeries, física, informàtica, llengua i literatura, matemàtiques, psicologia i química. Les cinc universitats que ofereixen les contractacions són la Universitat de Barcelona (UB), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Universitat Pompeu Fabra (UPF), Universitat de Lleida (UdL) i la Universitat de Girona (UdG).

En el cas de les places de professorat lector, el termini per presentar candidatures finalitza el proper 30 de març, mentre que per a les de professorat agregat s'obrirà el pròxim 11 d'abril fins el dia 27 del mateix mes.

Més de 138 milions d'euros destinats a promoure el talent

El Pla Serra Húnter s'emmarca en el nou model de personal acadèmic que el Departament de Recerca i Universitats promou per reforçar l'obertura social i la internacionalització de les universitats catalanes amb la voluntat d’avançar cap a una estructura docent més flexible i oberta al món. El Departament i les set universitats públiques determinen anualment el nombre de contractacions de professorat permanent. En el cas de les contractacions que formen part del Pla, hi ha un cofinançament específic del Departament, tot i que són les universitats les que proposen els departaments beneficiaris dels contractes. Concretament, el Departament de Recerca i Universitats subvenciona el 50% de les retribucions bàsiques del professorat Serra Húnter. El Pla Serra Húnter d'enguany està finançat amb 18,6 milions d'euros, dels més de 138 milons que el Departament de Recerca i Universitats destina a promoure el talent en el nou pressupost per aquest any 2023 que ha augmentat en un 13,5% els fons propis.

El Pla Serra Húnter és una de les vies de contractació del personal docent i investigador (PDI) a les universitats públiques catalanes i, des de la seva posada en marxa, l’any 2003, ha significat 1 de cada 4 incorporacions.

Per a més informació, es pot consultar la pàgina web del Pla Serra Húnter.

El Govern a les xarxes
banner acords