Recerca i Universitats

query_builder   14 març 2023 18:07

event_note Nota de premsa

Nous nomenaments al Departament de Recerca i Universitats

·Laura Román Martín és la nova secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC)

·Laia Arnal Arasa és la nova directora general de Societat del Coneixement, Transferència i Territori

El Govern ha nomenat avui dos nous càrrecs en el Departament de Recerca i Universitats. D’una banda, Laura Román Martín és la nova secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC). Román és professora titular de Dret Constitucional a la Facultat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili (URV), llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona (UB) i doctora en Dret per la URV. És una experta en la igualtat de gènere, la violència de gènere i la protecció de les seves víctimes, i en dret mediambiental.

Per la seva banda, Laia Arnal Arasa és la nova directora general de Societat del Coneixement, Transferència i Territori. Arnal és llicenciada en Biologia per la Universitat de Barcelona (UB), i fins ara ha estat directora de desenvolupament de negoci al Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), on ha desenvolupat tasques com la de responsable de la unitat d’innovació, valorització i transferència de tecnologia i coneixement, i també ha treballat per a l’impuls i el desenvolupament de projectes col·laboratius d’R+D+I, entre d’altres.

Amb els nous nomenaments, Laura Roman Martín i Laia Arnal Arasa agafe el relleu, respectivament de Cristina Gelpí Arroyo i de Xavier Aldeguer Manté.

Laura Román Martín

Professora titular de Dret Constitucional a la Facultat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili (URV). És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona (UB) i doctora en Dret per la URV. Les seves principals línies de recerca són la igualtat de gènere, la violència de gènere i la protecció de les seves víctimes, i el dret mediambiental. La seva tesi doctoral tracta sobre la protecció de les víctimes de violència de gènere en l'ordenament espanyol i en el de la Unió Europea. És membre de el Grup de recerca de la Generalitat de Catalunya "Territori, Ciutadania i Sostenibilitat" i del Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT).

En l'àmbit de la gestió universitària, ha estat Secretària General i Responsable d’Igualtat i de Política Lingüística de la URV i membre del Consell Social (2018-2022). Ha estat persona de referència en el marc del Protocol d'actuació en cas de possible assetjament de la URV, i és membre de la Comissió d’intervenció en casos de violència masclista i contra el col·lectiu LGTBI en l’àmbit de l’estudiantat de la URV. El 2020 ha estat designada pel Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) membre de la Comissió Nacional per a una Intervenció Coordinada contra la Violència Masclista.

Laia Arnal Arasa

És llicenciada en Biologia per la Universitat de Barcelona (UB) i MBA per La Salle (URL), i fins ara ha estat directora de desenvolupament de negoci al Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), on ha desenvolupat tasques com la de responsable de la unitat d’innovació, valorització i transferència de tecnologia i coneixement, ha treballat per a l’impuls i el desenvolupament de projectes col·laboratius d’R+D+I, i ha contribuït en la creació i acceleració d’una quinzena d’spin-offs i start-ups.

La seva trajectòria professional ha estat molt lligada a la millora de la qualitat de vida de les persones a través de la recerca i la innovació en salut. Ha estat directora de l’International Center for Scientific Debate; directora de Projectes àrea d’innovació del Biocat, i directora de projectes al Consorci de Transferència de Coneixement, entre d’altres càrrecs. Arnal compta amb més de 18 anys d’experiència impulsant la recerca traslacional, la valorització i transferència tecnològica i l’emprenedoria en l’àmbit de la biotecnologia, la biomedicina i els sistemes de salut.

El Govern a les xarxes
undefined