Ciència de la ciència. La importància de la localització dels títols en Ciències Socials

Cicle: Dilluns de Ciència. Desafiaments i reptes del Canvi Global

27/03/2023
Conferència
Per a: Dr. Andrés Castro (Investigador CED)
Lloc: Amfiteatre
Horari: 18:00

Començaré per explicar en què consisteixen els estudis de la ciència i per què són rellevants per a la producció de coneixement en Ciències Socials. Com a exemple de la importància d'aquests estudis, mostraré l'existència d'un biaix sistemàtic en la nomenclatura de països en els títols d'articles empírics en Ciències Socials des de 1995 fins al present. Aquest biaix fa que els estudis sobre països del nord Global siguin considerats com a generalitzables i de major importància, mentre que els estudis sobre el sud Global es consideren més locals i, per tant, menys significatius per a la comprensió del comportament individual i social.

Currículum Vitae

Soc sociòleg, enginyer industrial i magister en Estadística de la Universitat Nacional de Colòmbia, i doctor en Demografia i Sociologia per la Universitat de Pennsylvania. He estudiat el canvi demogràfic i les desigualtats socials a Amèrica Llatina i els Estats Units, i actualment lidero un projecte sobre desigualtat social i canvi familiar a Espanya. Addicionalment, faig recerca en l'àrea d'estudis de la ciència per a debel·lar injustícies epistèmiques i les possibilitats de millorar la manera en què fem ciència social.

Imatge: La major part de la recerca en Ciències Socials es produeix en Estats Units, Anglaterra i la Xina. En aquest context de producció desigual, les pràctiques de nomenclatura de països en els títols dels articles cobra importància per a la visibilitat de la recerca i el valor que se li confereix a les seves conclusions.

Emissió en streaming

Dr. Andrés Castro (Investigador CED)

castro_ponent.jpg

Organitzat per:

Residència d'Investigadors Residència d'Investigadors

Institució Centres de Recerca de Catalunya (CERCA) Institució Centres de Recerca de Catalunya (CERCA)

Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

CSIC - Delegació a Catalunya CSIC - Delegació a Catalunya

Amb la col·laboració de:

Centre d'Estudis Demogràfics (CED) Centre d'Estudis Demogràfics (CED)

CALENDARI D'ACTIVITATS

Activitats pròpies