Notícies | Sala de premsa

Jesse Willis, guanyador de la Primera edició del Premi a l’Excel·lència en Tesi Doctoral en Bioinformàtica

26 maig 2023 | Notícies, Sala de premsa

Jesse Willis ha guanyat el premi amb la tesi Oral Microbiome: Composition, Interactions and Shaping Factors (2021), dirigida per Toni Gabaldón del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Aquesta tesi proporciona per primera vegada una visió global del microbioma oral de la població espanyola, revelant connexions significatives amb la salut oral, la salut sistèmica i altres factors d’estil de vida. Les gairebé 3.000 mostres analitzades per aquesta tesi provenen del projecte de ciència ciutadana anomenat “Saca la Lengua”, del qual en Jesse n’ha format part. Per a més informació podeu trobar la tesi aquí. Actualment, en Jesse Willis està treballant com a científic de dades a Asserta Global Health Care.

Aquesta primera edició del Premi a l’Excel·lència en Tesi Doctoral en Bioinformàtica ha estat organitzada per Bioinformatics Barcelona (BIB) conjuntament amb la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRI) i compta amb el patrocini de Roche Diagnostics. Aquest any s’han presentat 13 tesis corresponents al curs acadèmic 2021-2022 de diferentes universitats catalanes, de les quals 4 han estat seleccionades com a finalistes. El jurat ha estat format per:

Dra. Ana Ripoll, presidenta. Catedràtica d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Presidenta de l’Associació Bioinformatics Barcelona (BIB).

Dr. Jordi Mas, secretari. Director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI).

Dr. Xavier Daura, Professor investigador de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA). Cap del Grup de Biologia Computacional de l’Institut de Biotecnologia i Biomedicina de la UAB.

Dr. Roderic Guigó, Catedràtic d’Informàtica Biomèdica del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Coordinador del Programa de Bioinformàtica i Genòmica del Centre de Regulació Genòmica (CRG).

Dra. Beatriz López, Professora titular de la Universitat de Girona i Coordinadora del laboratori de recerca en Intel·ligència Artificial aplicada a la Medicina i la Salut del grup de recerca eXiT de la Universitat de Girona.

Dra. Núria López-Bigas, Cap de grup i professora investigadora ICREA a l’Institut de Recerca en Biomedicina (IRB). Professora associada de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

En la cerimònia de lliurament del premi, el guanyador exposarà breument la seva tesi davant del públic assistent. El premi consisteix en un diploma i 3.000 euros.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe