Recerca i Universitats

UVic

El conseller Nadal visita els nous laboratoris i espais docents de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC

query_builder   12 abril 2024 13:14

event_note Nota de premsa

1. Les noves instal·lacions compten amb l’AudioLab, un laboratori especialitzat en audiologia pioner a Catalunya i a l’Estat espanyol
  2. El conseller ha visitat també el Centre Tecnològic en Biodiversitat, Ecologia i Gestió Ambiental i Alimentària (CT BETA) de la UVic-UCC

UVic{"name":"2024/04/12/13/13/4018f017-4fdc-474e-844d-594aec613c40.jpg","author":"DREU","type":"0","location":"0","weight":122246}

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal i Farreras, ha afirmat que “la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya és una peça clau d’un projecte territorial, social, polític i nacional.” El conseller ha fet aquestes declaracions en el transcurs de la visita als nous espais destinats a docència de la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Les noves instal·lacions compten amb l’AudioLab, un laboratori especialitzat en audiologia pioner a Catalunya i a l’Estat espanyol, un laboratori de preclínica odontològica i un laboratori tecnològic per als tres graus que actualment s’imparteixen a la facultat -Medicina, Odontologia i Audiologia General- a més a més, de cinc aules noves.

El conseller ha dit referint-se a les obres realitzades que “el valor afegit d’una rehabilitació en trama urbana d’un edifici amb un valor històric i el que tot això representa pel teixit social d’una ciutat com Vic té a mig i llarg termini un valor incalculable”. Pel que fa a la posada en marxa de les noves instal·lacions i al model de funcionament de la UVic-UCC Nadal ha expressat que “constatem que aquest cercle virtuós ha funcionat i funcionarà encara més quan la maquinària intel·lectual i científica que hi ha al darrere d’aquest projecte comenci a complir els seus objectius”.

Per la seva banda, el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, ha manifestat el seu agraïment al Departament de Recerca i Universitats perquè els graus d’Odontologia i d’Audiologia General poguessin començar aquest curs 2023-2024 i ha recordat que es va treballar durant força temps per poder oferir uns estudis com Audiologia General, “que no existien a l’Estat espanyol i ser els primers que ho fem és un notable mèrit”.

En la visita el conseller ha estat acompanyat per l’alcalde de Vic i president de la Fundació Universitària Balmes, Albert Castells; el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; el president de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS), Josep Arimany; la directora general de la FESS, Marina Geli; el degà de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, Roberto Elosua, entre altres representants de la facultat i la universitat.

El conseller Nadal també ha visitat el Centre Tecnològic en Biodiversitat, Ecologia i Gestió Ambiental i Alimentària (CT BETA), situat just al costat de l’actual Facultat de Medicina de la Universitat i que ocupa dues naus centrals de l’antiga fàbrica Can Baumann de Vic amb una superfície total construïda de 1.260,80 m². La finalitat d’aquest Centre vinculat a la UVic-UCC és esdevenir un referent científic nacional i internacional per a la resolució de problemes ambientals que impliquin la integració del tractament d’efluents gasosos, aigües residuals i residus sòlids orgànics municipals i industrials, amb especial atenció al sector agroalimentari. En la visita el conseller ha estat acompanyat pel director del Centre, Sergio Ponsà.

El Centre també pretén convertir-se en un actor pioner en la integració de la sostenibilitat ambiental, econòmica i social en els sectors industrials, així com desenvolupar la capacitat de tenir una influència directa amb tots els nivells de l’administració pública per acompanyar en el desenvolupament de polítiques ambientals basades en evidències científiques.

El seu model d'estructura de línies de recerca permet donar resposta a l’objectiu principal del centre, que és contribuir en la sostenibilitat i la transició cap a la bioeconomia circular del territori català, amb un especial focus a tota la cadena de valor sector agroalimentari, al desenvolupament rural i al nexe entre territoris rurals i urbans.

El CT BETA té l’acreditació TECNIO que atorga la Generalitat de Catalunya a través d'ACCIÓ per identificar i donar visibilitat als desenvolupadors de tecnologia del sistema R+D+I de Catalunya que presentin capacitats tecnològiques diferencials i amb capacitat de transferir-les per enfortir el teixit empresarial i fer atractiu internacionalment el ecosistema català d'innovació. El CT BETA és un dels 62 desenvolupadors de tecnologia a tot Catalunya, actualment acreditats com TECNIO.

El Govern a les xarxes
undefined